קידום ממומן בדיגיטל – רגע לפי שמתחילים

בתור בעלי עסק אתם בוודאי מבינים את החשיבות של פרסום וקידום העסק, ובפרט קידום העסק באינטרנט. בעוד אין שום צל של ספק לגבי הצורך של קידום העסק באינטרנט, יתכנו אסכולות שונות לגבי אופן הקידום, כמו למשל השאלה הנצחית האם לעשות זאת באמצעות קידום ממומן במדיה הדיגיטלית או שיש למצוא דרכים אחרות. המטרה של כולם היא להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש והאמת שאין כאן דרך טובה מול דרך לא טובה – לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה; ישנן סיבות בעד ונגד קידום ממומן, וסיבות בעד ונגד קידום אורגני. וכמו תמיד אין שחור ולבן, אלא בעיקר אפור. לכל עסק יש את הפתרון אשר נכון עבורו ולעתים ישנו שילוב של אסטרטגיות קידום שונות על מנת למקסם את התוצאות.

כאשר אנו מעוניינים בתוצאות מהירות אנו עשויים להעדיף קידום ממומן, כך נוכל להופיע בעמוד הראשון של גוגל באופן מידיי ומבלי לחכות זמן ממושך לתוצאות הקידום האורגני.  נשמע מפתה, אבל רגע לפני שאתם מתחילים ישנם כמה דברים אשר חשוב לבצע – הגדרת התקציב, מחקר מילות מפתח עבור הקמפיין, בחירת קהל יעד ובחירת  החברה שתבצע עבורכם את הקידום הדיגיטלי.

השלב הראשון הגדרת התקציב

השקעה בפרסום דיגיטלי אינה שונה  מכל השקעה אחרת שהעסק שלכם מבצע, עליכם לקבוע מסגרת תקציב חודשית בהתאם למטרות שלכם. בשונה מקידום אורגני, בקידום ממומן קל מאוד לראות את היחס בין ההשקעה לבין התוצאה – אין מדובר במשהו ערטילאי בעתיד הרחוק, אלא בתוצאות אותן ניתן למדוד בזמן אמת. למשל מנהל הקמפיין יוכל להעניק לכם צפי ברמת דיוק גבוהה מאוד לגבי מספר המבקרים שתוכלו לקבל באתר או בדך נחיתה בעקבות קמפיין ממומן. וכל שהקמפיין יתקדם ניתן יהיה ללמוד ממנו ולהפיק תחזיות מדויקות מאוד על שיעור ההמרות ביחס להשקעה.

השלב השני מחקר מילות מפתח

מילות מפתח הן הבסיס לקידום ממומן, למעשה גם קידום אורגני מתמקד מאוד במילות מפתח, אך הוא עושה זאת בצורה אחרת, למשל באמצעות כתיבת תוכן (מאמר SEO). חשוב להשקיע במחקר מילות מפתח על מנת למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות בהן יתמקד הקמפיין. למרות ההבדלים הגדולים בין קידום אתרים ממומן לבין קידום אורגני, אותו מחקר הוא בעל ערך רב לשתי צורות הקידום. בחירה לא נכונה של מילות המפתח תגרום להופעת המודעה בפני קהלים לא מתאימים והדבר יביא לבזבוז משאבי הפרסום שלכם. בחירה מוצלחת ונכונה המתאימה לפילוח הקהל תמשוך אל האתר את הגולשים הנכונים ותביא גם להגדלת ההמרות.

השלב השלישי בחירת קהל היעד

קמפיין קידום ממומן בגוגל הוא קמפיין המבוסס על מילות מפתח, אך למזלנו גוגל מאפשר לנו ליהנות גם מכלים נוספים אשר משפרים את פילוח הקהל. לצורך הדוגמה אולי השירות שלכם מיועד לישראלים החיים בארצות הברית, במקרה שכזה תוכלו להגביל את הקמפיין לתחומי ארצות הברית. אבל לפני שמגיעים אל הפרטים הטכניים והגדרות הקמפיין בפלטפורמת המודעות של גוגל עליכם להגדיר לעצמכם מהו פלח השוק שבו אתם מתמקדים, וכל האסטרטגיה השיווקית שלכם צריכה לכוון לפלח שוק זה. מלבד הדוגמה שהזכרנו גוגל מציעה לכם כלים נוספים המאפשרים לפלח את קהל המטרה בצורה מוגדרת היטב. השילוב של מילות מפתח נוספות וקהל מוגדר יכול להשיג תוצאות טובות.

השלב הרביעי בחירת חברה שתבצע קידום ממומן

שלושת השלבים שהזכרנו הם שלבים בסיסיים בקידום דיגיטלי, אך אין הכוונה שאלו הם שלבים אשר עליכם לעשות בטרם אתם פונים לחברה המתעסקת בקידום דיגיטלי. למעשה עדיף שתקדישו את עיקר המחשבה לבחירת חברות קידום בגוגל ולא לדברים אחרים, בסופו של דבר הם ייערכו עבורכם את מחקר מילות המפתח ויבנו קמפיין בהתאמה לקהל המטרה והתקציב שלכם.

חשוב מאוד שתפקידו את המשימה בידי חברה אשר יודעת כיצד לנהל קמפיין קידום דיגיטלי. המטרה היא לא רק לבצע את הקמפיין על מנת לצאת ידי חובה, המטרה היא לקבל את התמורה המרבית עבור כל שקל שתשקיעו בקמפיין. לצורך כך יש צורך באנשי שיווק דיגיטלי אשר מבינים כיצד עובד מנוע החיפוש, כיצד לבצע מחקר מילים ולבחור את המילים המתאימות וכיצד למדוד את הביצועים ולבצע אופטימיזציה לכך אורך התהליך.

קידום ממומן בדיגיטל הוא לא רק קידום בגוגל. לכל עסק ישנו פתרון המתאים עבורו בהתאם לתחום הפעילות וקהל היעד, ולכן באותה המידה הקידום הממומן יכול לכלול מודעות ברשתות חברתיות כמו למשל פרסום בפייסבוק. ניהול קמפיין דיגיטלי יכול להיות מסובך ממה שנראה לכם והקושי מתחיל כבר בשלב שבו יש לשקול באילו אמצעים דיגיטליים כדאי בכלל להתמקד והטיימינג עבור הקמפיין. כך שגם אם יש לכם אחיין שהוא תותח במחשבים, או עובד בחברה שחושב שהוא מבין, זה לא יהיה הצעד החכם ביותר. תקציב פרסום מפקידים בידיים של אנשי הפרסום ויש לחפש אחר חברות קידום בגוגל וקידום ברשתות חברתיות.

אם בחרתם נכונה את חברת המדיה אשר מטפלת לכם בקמפיין וערכתם את כל ההכנות הנכונות, במהרה תראו את התוצאות. קמפיינים שכאלו יכולים להתאים גם לעסקים קטנים וגם לעסקים גדולים וזהו אחד ממנועי הצמיחה של העסק. תוך זמן קצר תוכלו להרגיש את התוצאות ואולי תחליטו להשקיע יותר בפרסום דיגיטלי.

רוצים לקדם את העסק שלכם בגוגל? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content