אילו תועלות תפיקו ממיתוג לעסק

אנו חיים היום בעידן שבו אנו, הצרכנים, יכולים בקלות להשיג כל דבר שאנו רוצים. לרובנו זה נראה דבר מובן מאליו, אבל אתם מוזמנים לשאול את ההורים שלכם – לא בטוח שלהם היו כל כך הרבה אפשרויות בחירה.  מספיק שניכנס לאינטרנט ושם נוכל למצוא את כל המוצרים ואת כל השירותים. אם אנו רוצים לרכוש מכשיר סלולר, אנו יכולים לבחור בין יצרנים וספקי שירות שונים; רוצים בנק, חברת ביטוח או סתם נעליים חדשות? יש אינספור אפשרויות. אנו יכולים להיכנס לאתר שופיפיי ולהזמין משקפי שמש של יצרן מסוים, בגדים של יצרן אחר או כל מוצר אחר שנרצה. אבל מדוע הצרכן בוחר בנעל זו על פני נעל אחרת, בשירות זה ולא שירות אחר? התשובה לכך טמונה במיתוג.

מיתוג לעסק הוא תכנית שלמה שבה כל המהלכים ידועים מראש ומתבצעים לפי תכנית הכוללת לוח זמנים ותקציב. המטרה של מיתוג עסקי היא לפתח את הזהות העסקית של העסק ולהבדיל אותו מהמתחרים. מיתוג לעסק הוא כלי חשוב להתמודדות עם התחרות.

באמצעות המיתוג תוכלו להפיק תועלות רבות אשר יסייעו לכם להתמודד עם השוק התחרותי. בשוק ישנם עסקים רבים הפועלים באותו הענף ומנסים לתת מענה לאותן הבעיות. הם מתחרים שלכם, אך על מנת להתחרות איתם אינכם יכולים להוריד מחירים – לא רק שזה יפגע ברווחיות שלכם, זה גם יגרום למוצר שלכם להיתפס כמוצר בעל ערך נחות בעיני הלקוחות. לכן התועלת שמיתוג מעניק לכם היא בידול. כאשר עבודת המיתוג נעשית נכון הלקוחות שלכם יכולים להבדיל בין הערך אתם מעניקים לבין הערך אשר מעניקים המתחרים שלכם.

תועלת נוספת שמיתוג יכול להעניק לכם הוא נאמנות של הלקוחות. במסגרת כל אותם הערכים והתדמית שהמיתוג יבנה עבורכם תוכלו להשיג את נאמנות הלקוחות וזהו דבר מאוד חשוב. המיתוג יכול לגרום להם להזדהות עם המותג.

כל עסק הרוצה להצליח חייב לבדל את עצמו מהמתחרים באמצעות תהליך מיתוג. המיתוג מייצר לעסק זהות ברורה וחזקה.

כיצד מתבצע המיתוג

מיתוג בא לידי ביטוי בצורות שונות. למשל אנו יכולים לפגוש את המיתוג במקומות שונים : כמו אריזות המוצר, עיצוב אתר האינטרנט, עיצוב הלוגו, עיצוב הניירת המשרדית, קטלוגים ומוצרים פרסומיים, קידום בגוגל ופעילויות ברשתות החברתיות. אך לפני שבכלל מגיעים אל הפרטים הללו יש לבנות תכנית מיתוג בהתאמה אישית לעסק. תחשבו על זה כאל חייט המכין לכם בגדים בהתאמה אישית. החייט קודם כל בודק את מידות הגוף. באמצעות הבגדים החייט לא ישנה את מידותיכם, הוא רק יגרום לכם להיראות במיטבכם עם בגדים מתאימים. כאשר יש לעסק חזון ניתן לפתח קונספט מיתוגי אשר יבוא לידי ביטוי גם במדיה הדיגיטלית.

לכל עסק מיתוג משלו

בהתחשב בכך שמיתוג מסייע לנו להשיג בידול, ברור שלכל עסק מיתוג משלו. אבל מיתוג לא נבחר סתם כך באקראיות וזה נוגע לתכנית העסקית. עסק מזהה נתח שוק אליו הוא מנסה לפנות ולכן הוא בונה את המיתוג אשר ימשוך את אותו קהל הלקוחות שאליו הוא פונה. אנו מדברים על מיתוג וחושבים על בניית אתר אינטרנט ופרסום בפייסבוק, אך האמת שהדבר מתחיל כבר בפיתוח המוצר. כל פרט בעסק נועד לשרת את המיתוג – הקמפיינים ועיצובי הלוגו הם בסך הכול כמו איפור חיצוני אשר נועד להדגיש את ההבדלים.

ברמה התאורטית זה פשוט וקל, אך ליישם זאת בפועל זהו אתגר גדול מאוד. למשל אם תרצו למתג עסק המציע שירותי הדבר מזיקים באזור השרון. בהערכה גסה ישנם לפחות 20 עסקים שונים המציעים את אותם השירותים. כיצד תגרמו ללקוח לבחור דווקא בעסק שלכם כאשר הוא צריך שירותי הדברה? בשביל זה בדיוק אתם זקוקים למיתוג.

המיתוג יבדיל את שירותי ההדברה שלכם לבין האחרים ולצורך כך ישתמש בשפה שיווקית מתאימה אשר יכולה לבוא לידי ביטוי בלוגו, באתר האינטרנט וכל קמפיין דיגיטלי שתרצו לעשות. כך תוכלו להגיע אל קהל היעד שלכם.

ככל שהשוק משתכלל יותר והתחרות גדלה, כך אנו זקוקים יותר למיתוג. זהו הכלי היחידי בעזרתו נוכל להתמודד עם האתגרים של השוק התחרותי. על מנת ליהנות מיתרונות המיתוג חשוב לעשות זאת בצורה הנכונה. עליכם לפנות לחברת מדיה היודעת כיצד לעשות זאת. אם לא תעשו זאת בצורה מקצועית, זהם גם יעלה לכם כסף וגם לא תשיגו את התוצאות הרצויות. אם הצלחת העסק חשובה לכם ואתם רוצים ליהנות מהתועלות של מיתוג עסקי, אתם מוזמים לפנות לחברת ג’ירונו דיגיטל מדיה העוסקת בקמפיינים למיתוג ופעילות ברשתות החברתיות. אנו נבחן את ליבת העסק שלכם ונפתח עבורכם אסטרטגיית מיתוג אשר מגיעה אל הקהל הנכון עם המסרים הנכונים. אנו יכולים להעניק לכם פתרון מלא לכל הצרכים של המיתוג, מהקמת האתר ועד הקמפיינים ברשתות החברתיות.

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content