מיתוג בעולם המודרני

בנקודה שבה האנושות נמצאת היום, לפחות מבחינה צרכנית, כולם מבינים את חשיבות המיתוג העסקי. אנו יכולים לבחור כל ענף אקראי ותמיד נוכל לראות בו מאות עסקים שונים. למשל אם נסתכל על ענף ההלבשה נוכל לראות אינספור יצרנים המציעים לכם ביגוד; חלקם מציעים לכם ביגוד חורפי, אחרים ביגוד קיצי, אבל בשורה התחתונה כולם מציעים לכם ביגוד. אותו הדבר מתרחש בכל ענף אחר שנבחן. דוגמאות אלו ממחישות לנו שמיתוג הוא דבר הכרחי. מיתוג הוא הכלי המאפשר לעסק לבלוט מעל המתחרים באמצעות בידול ויצירת אופי, לעסק, למוצר או לשירות. אם נחזור לענף הביגוד, לא רק שישנם יצרנים רבים, גם הפערים במחירים הם מדהימים – אתם יכולים למצוא חולצה ב 30 שקל וגם חולצה ב 3000 שקל, וההבדלים הללו נובעים מתוך מיתוג.

המעבר למיתוג דיגיטלי

מיתוג הוא לא דבר חדש, אבל כאשר התחרות גוברת וכאשר אנו נכנסים לעידן הדיגיטלי משתנים חוקי המשחק של המיתוג. בעבר מיתוג התרכז בעיקר במודעות בעיתונים, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה והמסך הגדול ודברים בסגנון. עלויות המיתוג היו יקרות מאוד ויכולות המיתוג של עסקים קטנים היו מוגבלות מאוד.

אך העולם הדיגיטלי שינה הרבה דברים בתחום הפרסום והנגיש גם את המיתוג לעסקים הקטנים. אבל השינוי הוא הרבה יותר מהפרט הזה. המעבר למיתוג דיגיטלי הביא לנו עוד שינויים רבים. למשל אנו יכולים ליהנות מהיכולות המתקדמות של המדיה הדיגיטלית בטירגוט. ישנם גם  צרכים חדשים שאתמול היו חסרי חשיבות והיום דורשים הרבה מחשבה כמו למשל נוחות הקריאה של הגופנים שבהם נשמש. שלא תבינו לא נכון, נושא הגופנים תמיד נלקח בחשבון; אך הגופנים שהתאימו למדיה המודפסת לא מתאימים לממסכים. עולם הפרסום עבר הרבה מאוד שינויים, ונזקק גם להרבה מאוד תחומים מקצועיים חדשים (כמו למשל חברות קידום בגוגל), אבל עקרונות בסיסיים נשארו כפי שהיו – עדיין יש צורך בבידול, העברת מסרים שיווקים, בניית תדמית שיווקית לעסק, לוגו וכו.

בעבר, בטרום עידן המדיה הדיגיטלית, אולי לא היה הרבה הבדל בין פרסום במקומן זה או אחר. היו אולי הבדלים בין הפרישה הגאוגרפית של המקומנים, או אולי קהל יעד של מגזינים שבהם פרסמו. אך לכל היותר נדרשו התאמות קטנות של השפה השיווקית ואותם אנשי הפרסום יכלו לטפל בכל סוגי המדיה. היום המצב מעט שונה ואנו נזקקים למתמחים בתחומים שונים, כל מדיה היא בעלת חוקי משחק משלה. לדוגמה אם אנו זקוקים לכתיבת תוכן לבלוג או קמפיין בפייסבוק, כל אחד מהם הוא דבר שונה וייחודי. אנו יכולים להגיד רשתות חברתיות, כאילו זו מקשה אחרת – אך בפועל אנו רואים הבדלים גדולים בין כל הרשתות החברתיות. לכל אחד ישנו קהל שונה המשתמש ברשת החברתית, וכלים פרסומיים אחרים. המעבר לפרסום דיגיטלי אמנם העניק לבעלי העסקים הרבה כלים חדשים והוזיל עלויות, אך מצד שני הפך את עבודתם של אנשי הפרסום למורכבת ומסובכת יותר. במשרד פרסום דיגיטלי תמצאו היום עובדים רבים בעלי מיומנויות שונות, רק כך ניתן לענות על כל הצרכים השונים של השוק.

כמו כן המדיה הדיגיטלית היא לא רק אמצעי פרסום אלא אמצעי היוצר אינטראקציה עם העסק ואפילו ערוץ תקשורת ישיר. כאשר יודעים לעבוד עם זה נכון וכאשר מבינים את הפוטנציאל האמתי של הרשת, ניתן למנף את הכול לצורך קידום העסק.

מיתוג גם לצורכי פנים

מיתוג יכול לסייע לגרום ללקוחות שלכם להעריץ את המותג, אבל האמת שיש לו גם ערך פנים ארגוני. עסקים רבים מבינים שחשוב למתג את העסק גם כלפי פנים. חשוב לעסק שיהיו לו עובדים המזדהים עם מטרות הארגון וממש מעריצים את מקום עבודה שלהם. בסופו של דבר העובדים הם הדבר הכי חשוב שיש לעסק שלכם, הם אלו המתפעלים את הארגון ברמה היומיומית. כאשר העובדים שלכם מאמינים במותג הם משקפים את זה החוצה והם חלק מההצלחה העסקית שלכם. נראה שלפני עשרים או שלושים שנה אף אחד לא חשב על הדברים הללו, אך כנראה שחברות ההייטק הן אלו אשר גיבשו זו לתורה שלמה והחלו להשקיע בכך משאבים רבים. בזכות מיתוג עסקי פנימי חברות אלו שומרות על המוטיבציה של העובדים וגורמות לעובדים לרצות לעבוד בהן. וכאשר העובדים מרוצים הם בסופו של דבר עושים עבודה יותר טובה.

המיתוג האנושי

בעבר היינו משתמשים במושג תדמית כאשר דיברנו על אנשים, כמו לדוגמה פוליטיקאים ואישי ציבור. תדמית היא תוצר של מיתוג, אך נהגנו להשתמש במונח תדמית מכיוון שלא הבנו עד כמה יש לנו את היכולות לשלוט על התדמית. כיום אנשים רבים, לא רק אנשים מתחום הבידור, מבינים את החשיבות של מיתוג אישי. הם מבינים שכל התנהלותם ברשתות חברתיות או המראה החיצוני שלהם משפיעה על המיתוג שלהם. מיתוג אישי יכול לסייע לצורך עבודה ועסקים, אך גם בחיינו האישיים. בזכות החברתיות קל לנו מאוד לעשות מיתוג אישי ולשלוט על הצורה שבה אנו נתפסים על ידי הסביבה.

רוצים למתג את העסק? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content