עיצוב לוגו לקוסמטיקאית

אנו מרבים לדבר על עיצוב לוגו, זאת מכיוון שלוגו הוא אחד הכלים החשובים בתהליך המיתוג. הלוגו הוא סוג של כרטיס ביקור מזהה עבור העסק ועליו לשקף את התדמית של העסק. כאשר אנו חושבים על המושג לוגו אנו מייד מדמיינים את הלוגואים המפורסמים שנצרבו בזיכרוננו – בוודאי כל אחד מאיתנו יכול לראות בראשו את הלוגו של חברת האוטובוסים אגד, חברת התעופה אל-על או רשת המזון המהיר פיצה האט. אבל שלא תקבלו רושם מוטעה, לוגו הוא כלי מיתוגי אשר מתאים לכל סוגי העסקים, גם עסקים קטנים כמו עסק של קוסמטיקאית. לוגו, בתור חלק מהתהליך המיתוגי, הוא כלי שמאפשר להפוך עסק קטן לגדול.

גם קןסמטיקאית צריכה לוגו; עסק של קוסמטיקאית אינה שונה מכל עסק אחר – גם הקוסמטיקאית פועלת בשוק תחרותי וגם היא רוצה למשוך לקוחות ולשמור על הנאמנות של הלקוחות. האם היא יכולה להשיג זאת באמצעות מחירים יותר אטרקטיביים? האמת שממש לא. קודם כל בגלל שיש גבול כמה אפשר להוריד את המחירים ועדיין להתפרנס. שנית היא בגלל שמחירם נמוכים עשויים להשיג את התוצאה ההפוכה ולגרום ללקוחות להאמין שמדובר בשירות ברמה נמוכה. על מנת להתמודד עם השוק התחרותי גם הקוסמטיקאית צריכה מיתוג אשר יבדיל אותה מהקוסמטיקאיות האחרות ויגרום לה להיתפס כעסק רציני.

לוגו עבור עסק של קוסמטיקאית עשוי לעשות את ההבדל. כבר ברמה התודעתית כאשר אנו רואים קוסמטיקאית עם לוגו אנו מתייחסים אליה ברצינות גדולה יותר. זה מה שמבדיל אותה מ“השכנה שמורידה שערות עם חוט“ ומקבלת לקוחות בבית, לקוסמטיקאית מקצועית אשר מעניקה טיפולים.

בעוד אין ספק לגבי החשיבות של הלוגו, נשאלת השאלה מה צריך לעשות על מנת לעצב לוגו לקוסמטיקאית אשר משיג תוצאות?

לוגו לעסק של קוסמטיקאית

לוגו לקוסמטיקאית שונה מלוגו אשר נעצב עבור רשת מסעדות מזון מהיר, חברת ביטוח או חברת ביו טכנולוגיה. אך מצד שני הקווים המנחים והתפיסות השיווקיות אשר עומדות מאחורי הליך עיצוב הלוגו אינן שונות משום עסק אחר. אז בואו נדבר על העקרונות המנחים, תוך כדי דגש על תחום העיסוק של הקוסמטיקאית.

לוגו המשקף את פעילות העסק – ישנם סוגים שונים של טיפולים קוסמטיים, לעתים זה טיפול פילינג בפנים ולעתים הכוונה להסרת שיער או סידור גבות. אם לקוסמטיקאית תחום התמחות שהיא רוצה להדגיש ולמצב את עצמה כבעלת התמחות בתחום, כדאי לחשוב כיצד להשתמש באמצעים גרפיים אשר יבליטו את הייחוד של השירות בצורה קליטה. עכשיו רק לכו תשברו את הראש איך לעשות את זה… כבר אמרנו שעיצוב לוגו זה תחום למקצוענים ובעלי ניסיון?

את מי הלוגו מייצג – האם הלוגו מייצג את הקוסמטיקאית, או את הקליניקה? זו שאלה שצריך לקחת בחשבון. סביר להניח שנרצה לבטא גם את הייחוד של הקליניקה ולאו דווקא של הקוסמטיקאית. יתכן גם שמדובר בעסק שבו יש יותר מקוסמטיקאית אחת ואז בוודאי שנרצה למתג את הקליניקה עצמה. בכל מקרה נרצה לצורך התאמה מסוימת בין הלוגו לבין הקליניקה.

בחירת הצבעים – צבעים מסוימים מזוהים כצבעים נשיים ואת זה שום טרנד של דיבור א-מגדרי לא הצליח עדיין לשנות, מדובר בתפיסות תת הכרתיות. רוב הקוסמטיקאיות מתרכזות בקהל נשי ולכן נעדיף להשתמש בצבעים אשר נחשבים לנשיים, אך כמובן שגם גברים נעזרים בשירותי קוסמטיקאיות אם זו נישת השוק של הקוסמטיקאית ניתן בהחלט לשקול זאת. החלטות צרכניות נעשות בשבריר שנייה ובצורה בלתי מודעת, וצבע הלוגו בהחלט יכול למשוך או להרתיע. חשוב להשתמש בצבעים בתבונה ולהחליט האם נרצה צבעים נשיים, גברים או אולי ניטרליים.

ייחודיות הלוגו – כל לוגו צריך להיות שונה וייחודי. אם נעתיק לוגו מעסק אחר, לצד בעיות משפטיות, אנחנו בעצם משדרים את המסר של חוסר ייחודיות. זה בדיוק ההפך מההיגיון הפנימי של הלוגו אשר נועד להדגיש את הייחודיות. אם הלוגו נתפס כמועתק ודומה מאוד לזה של המתחרים, אם כך למה שהלקוחות לא יעדיפו את המתחרים… אך לוגו שונה וייחודי אשר תופס את העין יכול להשיג את המטרות הרצויות.

עיצוב לוגו בזול

בסופו של דבר מגיע הרגע ואת צריכה להזמין את עיצוב הלוגו. זהו הרגע שבו את צריכה לשאול את עצמך האם את מחפשת עיצוב לוגו בזול, או עיצוב לוגו מקצועי. עיצוב לוגו זול יכול להתאים בשביל לצאת ידי חובה ולהגיד ”הנה יש לעסק שלי לוגו“. אבל השאלה האם הלוגו הזה באמת יכול לשרת באופן חיובי את המותג שלך או שהוא לא יותר מעיצוב חמוד שעשה מישהו חסר ניסיון במיתוג? עלייך לזכור שאת מחפשת לוגו אשר משיג את המטרה. כאשר צוות מקצועי בוחן את מהות העסק ומעצב עבורו לוגו זה יכול להצליח. אך ישנו הבדל גדול בין תפיסה מקצועית אשר רואה מול פניה את הפלח העסקי של העסק, לבין תפיסה חובבנית אשר רואה מול עיניה את ריצוי הלקוח. כלומר את הלוגו יש להתאים לקהל ולא להעדפות האישיות של מי שהזמין אותו.

רוצים לוגו מקצועי? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content