כללי המפתח לפרסום בפייסבוק
פייסבוק מציעה שני דברים חשובים אשר הופכים אותה לערוץ מדיה ששום מפרסם לא ירצה להתעלם ממנו -הדבר הראשון הוא כמות אדירה של משתמשים, והדבר השני הוא כלים מתוחכמים מאוד לטירגוט הקהל. לכאורה פייסבוק היא גן עדן של המפרסמים. אך בפועל אני פוגשי אנשים רבים אשר אומרים לי שהם אינם מאמינים בפייסבוק – ”ניסינו וזה פשוט לא עבד“. ובתור בעל ניסיון בתחום אני מייד שואל אם איזו חברת מדיה עבדו ואז הם אומרים לי ”עשינו לבד, את הכסף שחסכנו על סוכנות פרסום השקענו בקמפיין“. זהו בדרך כלל הרגע שאני שותק ומבין הכול…
פייסבוק היא פלטפורמה אשר מספקת לגולשים בידור ואינטראקציות חברתיות, יש לה מעריצים ויש לה מתנגדים אבל עם העובדות אי אפשר להתווכח – זהו כלי בעל כח חזק מאוד מבחינת יכולות הטירגוט ואפשרויות השימוש בהם. מי שיודע לבנות קמפיין ברשתות חברתיות, ולהשתמש בכלים השונים שפייסבוק מציעה – יכול למצוא בה את הקהל שלו ולפנות אליו עם המסרים השיווקים הנכונים. זהו יכול כלי מעולה להשגת לידים חמים, הגדלת מכירות, קידום אתרי דרופ שיפינג, שמירת קשר עם לקוחות וקידום עסק. אם שמעתם דעה אחרת מ“בעל ניסיון“ שלא הצליח בפייסבוק, סביר להניח שהוא ניסה לעשות את הדברים לבדו ועשה כל טעות אפשרית.
כיצד נצליח בפייסבוק? על מנת להפיק את המיטב מהפייסבוק מומלץ להשאיר את התחום למשרד פרסום דיגיטלי בעל ניסיון בתחום קידום ברשתות חברתיות. הכללים אשר נציג לכם הם כללים מנחים, אך אינם תחליף לשירות מקצועי של פרסום בפייסבוק, שירות אשר בונה פעילות וקמפיינים מתוך מחשבה אסטרטגית.
חמשת כללי הייסוד להצלחה בפייסבוק
פעילות מבוססת קהילה – פייסבוק היא קודם כל רשת חברתית ועל מנת להפיק ממנה את המיטב יש לחשוב בצורה שונה. על המותג לגבש מסביבו קהילה אשר תעקוב אחר הפרסומים של העסק וגם תגיב אליהם באמצעות שיתופים ולייקים. זה כמובן לא דבר פשוט, עליכם ליצור תכנים בעלי ערך ולהבין את פסיכולוגית הגולשים על מנת לבנות קהילה פעילה. אך במידה ותצליחו תוכלו למקסם את תוצאות הקמפיין שלכם ולתבל אותו במנות של ויראליות. כאשר יש לכם קהילה אקטיבית הלקוחות שלכם הופכים להיות שגרירי המותג.
השקיעו בעמוד העסקי – ישנם דרכים שונות לעשות פרסום בפייסבוק. למשל תוכלו להשתמש בה לצורך גיוס לידים לעסק, אבל תמיד חשוב שתשקיעו בעמוד עסקי מושקע. אל תחשבו שאם יש לכם אתר אינטרנט אז אין טעם להשקיע בדף פייסבוק, וגם לא להפך. לכל אחד יש את היתרונות שלו וכל אחד מאפשר להגיע לקהלים שונים ו/או לענות על צרכים שונים. הקפידו למלא את כל השדות בדף, כולל כתובת, טלפון ושעות פתיחה. הקפידו על מידע עדכני וזה יסייע לכם בקידום העסק; אפשר להגיד שזהו כרטיס ביקור לעסק. גולשים רבים משתמשים היום בפייסבוק לחפש מידע על עסקים, ויש חשיבות רבה לדיוק בכל הנוגע לכתובת ושעות פעילות. אך מדובר בהרבה יותר מהפרטים הללו. עמוס עסקי הוא העוגן המרכזי של הקהילה והוא האמצעי שבעזרתו תוכלו לפרסם תכנים בעלי ערך וליצור פעילות.
הקפידו על תכנים בעלי ערך – ישנם עסקים אשר חושבים שעל מנת לשווק בפייסבוק צריך להעלות כל יום תמונה של המוצר ולפרסם את המחיר. האמת שאם היינו יושבים וכותבים מאמר על הטעויות בפרסום דיגיטלי יכולנו לתת את זה כדוגמה טובה. זה בדיוק הדבר אשר מבריח את הלקוחות; אין ללקוחות סבלנות לתכנים פרסומיים מעיקים, הם מחפשים אחר ערך. אם החברה שלכם מציעה כלי בישול וציוד מטבח, תוכלו להפיק יותר תועלת מפרסום מתכונים מעניינים וטיפים לבישול, וניקיון. בכל פוסט, ווידאו או שידור חי חפשו כיצד לתת ערך.
היזהרו מתכנים מעותקים – אמנם פרסום בפייסבוק שונה מאתרי אינטרנט, כאן אין סנקציות על תכנים מועתקים והדבר לא יפגע בקידום הדף שלכם. אך מצד שני הגולשים אינם מחפשים תכנים מועתקים, הגולשים מחפשים אחר דברים מקוריים וייחודים. כאשר יופיעו להם על הפיד אותם הדברים מדפי פייסבוק שונים הם יתעייפו מכך ויפסיקו לעקוב אחר הדף. לגולשים אין צורך בתוכן משוכפל. תוכן מקורי מאפשר לכם לתת ערך אמתי לגולשים וגם לבנות את מיתוג עסקי ייחודי. חשוב להשקיע ביצירת התוכן ולהיעזר בחברות מדיה; יש להשקיע מחשבה בכל פרט ולהשקיע בהפקה איכותית של התוכן, זה לא הקיר של החשבון הפרטי שלכם ולכן יש להיעזר בשירותי תוכן.
עיצוב מודעות מקצועי – שיווק ברשתות חברתיות הוא לא רק פרסום מודעות, אך זהו אחד הכלים שבהם תשתמשו. אם אתם מבצעים קמפייו עליכם להשקיע במודעות מקצועיות. מצד אחד יש לעמוד בדרישות הטכניות שמציעה לכם פייסבוק, אך במקביל יש לקחת את שיקולי הפרסום. חשוב מאוד להשתמש בדברים אשר נקלטים במהירות בעין ויש חשיבות לכל פרט בתמונה ובטקסט. בקמפיין פייסבוק הכול חייב להיות מושלם, מהטירגוט ועד הפרטים הקטנים של המודעה. אל תיבהלו מזה – בשביל זה ישנם אנשי פרסום וחברות מדיה; הם יודעים כיצד לעשות שיווק דיגיטלי כפי שצריך.
לסיכום, פייסבוק מציעה לכם כלים חזקים אבל יש להשתמש בהם בחכמה ובהתאמה אישית לעסק. כל עסק פונה לקהלים שונים ואסטרטגיית השיווק בפייסבוק עשויה להיראות אחרת. כאשר זה נעשה נכון הדף עשוי לתפוס תאוצה ולהפוך למוקד פעילות מרכזי עבור העסק.