בחירת הלוגו הנכון למותג

כל עסק פועל בסביבה תחרותית ונראה שהתחרות רק הולכת וגדלה. במקום שבו ישנו עסק מצליח, תמיד יגיעו אחריו עסקים אחרים אשר מנסים לרכוב על גלי ההצלחה. אין בזה שום דבר רע, זהו חלק טבעי של השוק החופשי והכלכלה המודרנית. אבל כל עסק צריך למצוא את הדרכים על מנת להתמודד עם התחרות והפתרון הוא אסטרטגיית בידול אשר תמתג את העסק כשונה מהמתחרים. מיתוג עסקי הוא תורה שלמה אך אחד ההיבטים של המיתוג הוא הלוגו. הלוגו הוא אמצעי לבדל את העסק, להעביר מסרים תדמיתיים ולגרום לסימן זיהוי מוכר עבור העסק. לכן במסגרת תהליכי המיתוג יש גם לעצב לוגו.

קידום לעסק – חשיבות הלוגו למותג

ללוגו ישנה חשיבות רבה ויש לעצב אותו מתוך מחשבה ותכנון אסטרטגי עם תשומת לב לכל פרט ופרט בעיצוב. לוגו הוא דבר אשר נעשה על ידי משרדי פרסום דיגיטלי בעלי ניסיון בתחום. הם יודעים לבטא את אופי העסק והמיתוג הרצוי ולדחוס אותם לתוך לוגו מייצג ואפקטיבי.

הלוגו הוא סימן היכר קל לזיהוי, אך באחריות העסק לעשות בו את השימוש הנכון, בצורה אשר מחזקת אותו. למשל לאחר שעוצב הלוגו יש להקפיד להשתמש בו בצורה קבועה וללא שינויים. כך אתם משדרים יציבות, אחידות ומאפשרים לקהל להפנים את הלוגו ולקשר אותו עם מערכת האמונות שהם מייחסים למותג. כאשר אתם מקפידים על כך ועושים זאת בעקביות, הלוגו הופך להיות כלי חשוב לצורך השגת מכירות. הדוגמה הכי טובה שאני יכול לתת לכם היא התבוננות בתחושות שיש לכם כאשר אתם רואים על האריזה את לוגו התפוח המפורסם של חברת אפל; ישנם אנשים רבים שזה מספיק עבורם על מנת לייחס למוצרת תכונות של איכות. זהו כוחו של המותג, והלוגו הוא האמצעי מאפשר ללקוח לזהות את המותג.

עקרונות בסיסיים לעיצוב הלוגו

 

מגיוון שלוגו הוא לא דבר שמשנים כל יום, כוחו נובע מעקביותו לאורך זמן, אנו צריכים לעשות זאת פעם אחת ולתמיד כמו שצריך. לפעמים חברות משנות לוגו באמצעות מיתוג מחדש, אך ברמת העיקרון לוגו משמש את העסק לשנים רבות, ולכן חשוב לעצב אותו באמצעות אנשי המקצוע. אנו יכולים לעצב לוגו למספרה שכונתית, מותג אפנת ספורט או חברת סטארטאפ, אך ישנם 3 דגשים חשובים כאשר מעצבים לוגו והם נכונים תמיד:

לוגו ושימוש בצבעים – צבעים הם נושא מעניין מאוד ומסתבר שיש הרבה יותר מן הנראה לעין. לפעמים אנו שומעים מעצבים מדברים על צבעים חמים, צבעים קרים, צבעים שמחים… אלו הם לא סתם דיבורים, ישנו קשר בין צבעים לרגשות וישנה פסיכולוגיה שלמה מאחורי זה. הדברים הללו נחקרו בצורה מדעית וכל מי שעוסק בעיצוב ופרסום לומד את הדברים הללו. צבעים מעוררים רגשות ואסוציאציות ולכן אנו צריכים לבחור אותם בקפידה. לכל אחד יש את הצבעים האוהבים עליו, ואולי זה אומר משהו על האישיות שלכם. אבל בחירת הצבעים עבור הלוגו אינה נעשית על פי הצבע המועדף על בעל העסק וגם לא על פי הצבע המועדף על המעצב. בחירת הצבעים עבור הלוגו נעשית על פי המסרים שהם משדרים ועל פי התאמתם למוצר. לצורך הדוגמה ישנם צבעים אשר נתפסים בתודעה כצבעים נשיים, ואלו הם הצבעים שבם נרצה להשתמש כאשר נרצה מיתוג נשי. לא במקרה מוצרי היגיינה נשית מגיעים במארזים ורודים וסגלגלים. אלו הם עקרונות אשר באים לידי ביטוי לא רק בעיצוב לוגו אלא גם בעיצוב אתר וכל סוג של פרסום.

שימוש בעיצובים גרפיים – אין חוק ברזל אשר אומר שבהכרח חייבים לשלב בלוגו עיצובים גרפיים מתוחכמים, ועיצובים בכלל. ישנם לוגואים רבים, חלקם של מותגים מוכרים מאוד בהם ישנן רק אותיות. אין שום דבר רע בפשטות, לפעמים היא עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר. אך במקרים רבים כן נרצה להוסיף עיצובים גרפיים, זוהי צורה אשר מאפשרת לנו לקשור בין שם העסק לבין תחום העיסוק בצורה ויז‘ואלית.

שימוש בפונטים – בדומה לבחירת צבעים עבור הלוגו, כך צריך לחשוב על בחירת הפונטים בצורה מקצועית. סוגים מסוימים של פונטים יוצרים אצלנו אסוציאציות שונות אשר יכולות לשרת את המותג, או לא, ובהתאם לכך צריך לשקול את בחירת הפונטים. למשל פונטים מסוימים נתפסים כמיושנים דבר שיכול להיתפס גם כישן ולא רלוונטי, אך גם כוותיק ומנוסה; פונטים אחרים עשויים לעורר לנו אסוציאציות תנ“כיות, דבר אשר אולי יתאים במותג הפונה לקהלים מסוימים; פונטים אחרים נראים צעירם ודינמיים וכו‘. בשורה התחתונה עלינו להשקיע מחשבה או תשומת לב לתחושות אשר מעורר הפונט שבו נבחר.

מיתוג הבחירה המקצועית

על מנת להצליח לתפוס את מקומכם בזירה התחרותית עליכם להשקיע במיתוג לעסק. ואם משקיעים במיתוג אז יש לעשות זאת בצורה הנכונה. אין תחליף לסוכנות פרסום דיגיטלי אשר יש לה את הכלים והניסיון לעשות זאת. על העסק להשקיע את המשאבים בתבונה ולוודא שיקבל את התמורה המרבית, ולכן עבודה באמצעות חברת מדיה דיגיטלית אשר יש לה את הניסיון הדרוש הוא הדבר המתבקש עבור העסק. בין אם מדובר בחנות ECOMMERCE העושה דרופ שיפינג, או יבואן של ברזי אמבטיה, חברת ג’ירונו דיגיטל מדיה מוכנה לאתגר ויכולה להעניק לכם את כל שירותי הדיגיטל במקום אחד.

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

רוצים לוגו ייחודי לעסק שלכם? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content