כיצד נבנה אסטרטגיית מיתוג שמשיגה תוצאות

מיתוג הוא דבר חשוב מאוד עבור העסק, עסק חדש ועסק קיים, כולם זקוקים למיתוג.  אם יש לכם חברה הנאבקת על מקומה בשוק או שאולי יש לה הצלחה, אך רוצים לעשות את הצעד הבא על מנת להיכנס למגרש של הגדולים, או באותה המידה אם אתם מתכננים להקים חברה חדשה –  עליכם להתחיל לחשוב על מיתוג החברה. אתם יכולים לתת את השירות הכי טוב בעולם ולהציע את המוצר הכי חזק בתחום, אבל ללא מיתוג אף אחד לא ישתכנע בכך. וכאשר הלקוחות אינם מאמינים בחברה שלכם ואינם רואים בה מותג, גם המכירות בהתאם.

מיתוג הוא לא רק בניית אתר אינטרנט או צעד מסוים, מיתוג העסק הוא קודם כל אסטרטגיה. לפני שאנו ניגשים לשלבים השונים של המיתוג עלינו לבנות את האסטרטגיה. לאחר שיש לנו אסטרטגיית מיתוג, זוהי המסגרת לפייה נפעל. אתם עומדים להשקיע משאבים רבים בשיווק, פרסום ומיתוג העסק אך אתם מצפים לתמורה. אם הקמתם עסק חדש או שהעסק שלכם בקשיים, אינכם יכולים לוותר על המיתוג, אך גם אינכם יכולים לבזבז כספים ללא הכרה. אתם חייבים תכנית פעולה אשר תביא להצלחה, אך כיצד לבנות אסטרטגיית מיתוג אשר תביא תוצאות?

התחילו בהגדרת המטרות

רוצים אסטרטגיה מנצחת? אבל מהי בעצם המטרה שלכם? לא מתחילים מבלי להגדיר מטרות. אם החברה שלכם היא כמו צבא, על איזו גבעה תרצו להסתער – האם זו אסטרטגיה אשר נועדה לצורך הגדלת מכירות באמצעות כניסה לשווקים חדשים, או האם זו אסטרטגיה לשימור לקוחות? לפני שיוצאים לדרך צריכים תמונה ברורה של היעד, כאשר אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע תוכלו למצוא את הדרך או להיעזר בחברות פרסום אשר יודעות כיצד להביא אתכם אל היעד.

אתם זקוקים לתכנית עקבית

תארו לכם שאתם רוצים לנסוע מתל אביב לאילת ותכנית הנסיעה שלכם בוויז היא בבחינת האסטרטגיה שתיקח אתכם אל היעד. אבל ברגע שאתם בפאתי באר שבע החלטתם שאתם רוצים להגיע לחיפה. התנהלות מבולבלת שכזו לא תביא אתכם לשום מקום, היא רק תגרום לבזבוז זמן ודלק. ואם ניקח את המטאפורה לעולם העסקים, בזמן שאתם משנים את דעתכם המתחרים שלכם מתקדמים כמו נמר שעומד להתנפל על הטרף. לא משנה אם זה דרופ שיפינג או יצרן מקררים, אתם זקוקים לתכנית אסטרטגית עקבית. מדובר בתהליכים שדורשים השקעת משאבים ולוקח להם זמן להבשיל, אם תהיו מבולבלים ותשנו יעדים או אסטרטגיות תהיו בדיוק כמו אותו נהג שלא יודע אם הוא נוסע לאילת או חיפה ורק מבזבז זמן ודלק.

חפשו את הייחוד

בכל ענף שנסתכל עליו נוכל לראות חברות שונות אשר פועלות בו. לכל חברה יש את המיתוג שלה אשר מאפשר להבדיל אותה מהמתחרים, וכך גם עליכם לחפש את הייחוד שלכם שיהיה גם מתאים לרלוונטי עבור העסק. למשל אילו הייתם יצרן טלפונים סלולריים יכולתם לבחור באסטרטגיות מיתוג שונות, כמו למשל: בעלי המסכים הגדולים ביותר, בעלי המצלמות הטובות ביותר, בעלי המהירות הגבוהה ביותר,  הטובים ביותר למשחקים ורשתות חברתיות או המתאימים ביותר לשימוש עסקי. לכל עסק יש את הנתיב שלו, זה אשר הוא יכול להתמקצע בו ולהיות הטוב בתחומו. אם סתם תנסו להעתיק את המתחרים לא תצליחו ליצור בידול עסקי ולא תצליחו לנגוס בנתח השוק של המתחרים – הרי אם יש לכם את אותו המיתוג למה שלא יעדיפו את זה הוותיק והמוכר.

חשיבה מחוץ לקופסה

חשיבה מחוץ לקופסה היא דבר שקל להגיד אך קשה לעשות. לא קל להצליח לחשוב מחוץ לדפוסי המחשבה המוכרים. אם תרצו לקדם אתר שופייפי העוסק בדרופ שיפינג או כל עסק אחר אתם צריכים לחשוב מחוץ לקופסה. כאן יכול לבוא לידי ביטוי היתרון של חברה המתמחה במיתוג, יש להם נקודת מבט חיצונית אשר יכולה להיות שונה מהלך המחשבה הקיים בעסק. חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות מביאים לחדשנות, ואלו הם דברים חשובים מאוד כאשר מנסים לפתח אסטרטגיית מיתוג חדשה.

מאסטרטגיה למעשה

כאשר אנו חושבים על מיתוג אנו חושבים על לוגו, אתר אינטרנט וגימיקים פרסומיים. אך הדברים הללו הם שוליים בתהליך המיתוג. איננו אומרים שהם אינם חשובים, אך הם רק החזות החיצונית של המיתוג, אלו הם האמצעים אשר מבטאים את המיתוג. אם האסטרטגיה המיתוגית של העסק אינה מקצועית, אינה הגיונית או חסרת ייחודיות – לא יעזור שום לוגו ושום אתר אינטרנט.

אם ברצונכם להצליח בשוק התחרותי עליכם לפנות לחברה המציעה שירותי מיתוג מקצועיים ולא סתם חברת עיצוב בניית אתרים. זה תמיד מומלץ לקרוא חומר רקע בנושא ולהתחבר לנושא עד כמה שאפשר, גם אם זה אינו תחום ההתעסקות הישיר שלכם, אך בכל זאת דבר חשוב עבור הצלחת העסק שלכם. אך אין שום מאמר שיכול להחליף את הידע והניסיון המצטבר אשר נמצא בידי חברות מדיה דיגיטלית. חברות אלו יכולות לבנות בשיתוף אתכם את האסטרטגיה המנצחת ולהוציא אותה אל הפועל. מחנות אינטרנט לדרופ שיפינג ועד הבנק הגדול, זוהי השקעה שכל עסק צריך לעשות – זוהי השקעה אשר מחזירה את עצמה. עסקים רבים מתפתים למצוא חברה לבניית אתרים, או פרילנסר לעיצוב לוגו, אך אינם מבינים שכל ההתנהלות הדיגיטלית היא חלק מפירמידה שלמה הנבנית על בסיס רחב של אסטרטגיה.

 

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

רוצים אסטרטגייה מנצחת? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content