מה זה פרסום דיגיטלי ולמה זה צריך לעניין אתכם

בתור בעלי עסקים נראה לי מיותר לספר לכם על חשיבות הפרסום והיתרונות של הפרסום. אם תרצו אני יכול לדבר מהבוקר עד הערב על היתרונות של הפרסום, תוך כדי הצגת נתונים וסיפורי על הצלחות וכישלונות. אבל בשורה התחתונה אני מניח שאתם מודעים לחשיבות הפרסום ואחרת בכלל לא הייתם כאן אצלנו באתר. אז על מה אני כן רוצה לדבר? על פרסום דיגיטלי, נישה גדולה וחשובה של ענף הפרסום. כל מה שנוגע לעיצוב אתר, קידום אתרים לעסק, קידום ברשתות החברתיות, מאמר SEO ושירותי תוכן ועוד.

האינטרנט הוא אחת מזירות העסקים החשובות ביותר. היא חסרת גבולות גאוגרפיים, יש בה שוק ענק מבחינת מספר המשתתפים, יש בה שוק מגוון הכולל חברות B2C ו B2B ועוד פעילות רבה. כל לקוח משתמש באינטרנט בתור כלי לקבלת החלטות וביצוע פעולות, ולכן ברור שתרצו להיות שם. והתחכום של האינטרנט גם הופך אותה לכלי פרסומי חזק מאוד, אפשר לומר החלום הרטוב של כל משרד פרסום – גם יכולת פילוח מושלמת וגם היכולת להעביר מסרים פרסומיים בצורה ויז‘ואלית. את עצמי כבר שכנעתי – פרסום דיגיטלי באינטרנט הוא דבר שאסור לוותר עליו.

כלי השיווק הדיגיטליים מנקודת מבט היסטורית

פרסום הוא לא דבר חדש, פרסום תמיד היה, רק הצורה שבה פרסום מתבצע עברה שינוים רבות. למשל אחת מפלטפורמות הפרסום הידועות היא העיתונים; אלו עשויים להיות העיתונים היומיים, מוספי סוף השבוע ומקומונים. לאמצעים אלו ישנה חשיפה גדולה ולכן הם יכולים להתאים לפרסום – למשל בין קוראי העיתון נוכל למצוא גם זוג צעיר מתל אביב, גם אלמנה מדימונה וגם חייל קיבוצניק בשירות סדיר. מאות אלפי אנשים, או אולי בעצם מיליונים, נחשפים מידי יום לעיתונים בישראל ובהם גם מודעות פרסומיות. באותם הימים התקשורת המודפסת נחשבה גם ליעילה מבחינת הטירגוט; מגזינים שונים סיפקו לנו גישה לקהלי נישה ומקומונים התאימו לפילוח גאוגרפי.

אבל גם התקשורת המודפסת היא מוגבלת מבחינת יכולת העברת המסרים. וכאשר הגיעו טכנולוגיות הקולנוע ובהמשך הטלוויזיה הביתית, גם הם מייד משכו עניין והפכו לזירת פרסום. באופן דומה לתקשורת המודפסת הם גם אפשור לנו חשיפה רבה, אך גם ערך נוסף – היכולת להעביר מסרים באמצעות ווידאו. צורת פרסום זו התגלתה כיעילה יותר. ובמשך הזמן גם  למדנו להשיג פילוחי קהל יותר טובים בהתאם לתכניות הטלוויזיה בהן הוטמעו הפרסומות ובהתאם לשעות השידור.

כמובן שאלו אינם ערוצי השיווק היחידים. ישנו גם שימוש בכרזות פרסום ושלטי חוצות אשר הוצגו בנקודות המכירה או במקומות הומי אדם, כפי שעד היום עושים בדרכי תחבורה ראשיות ואצטדיוני כדורגל לצורך הדוגמה.

כל כלי פרסום מאפשר לנו להגיע לקהלים שונים ולהעביר מסרים בצורה שונה. אין כלי שהוא טוב או לא טוב, לכל כלי יש את היכולות הייחודיות שלו והמפרסמים עשויים לעשות שימושים בכולם.

ואז הגיע הפרסום הדיגיטלי

הכניסה לעידן הדיגיטלי שינתה את עולם הפרסום מן הקצה אל הקצה ועדיין ממשיכה לשנות אותו מכיון שהתחום מתפתח במהירות וטכנולוגיות חדשות צצות כל יום. הפרסום הדיגיטלי, כפי שהוא מוכר לנו בנקודת זמן זו כולל אינספור פלטפורמות שונות אשר יכולות לשמש לצורך פרסום – אתרי אינטרנט, פורומים, רשתות חברתיות, אפליקציות מסרים מיידים, דף נחיתה, אפליקציות ניווט ועוד סוגים שונים של אפליקציות. אך הפרסום הדיגיטלי הוא לא סתם עוד ערוץ שיווק, אלא בעל כלים מיוחדים המעניקים למפרסמים יתרונות שלפני כמה שנים נחשבו לדמיוניים.

הפרסום הדיגיטלי מאפשר לנו יותר מכל לטרגט את הקהל שלנו בצורה מדויקת כפי ששום כלי אחר אינו מציע לנו. הטכנולוגיות הקיימות קיום אוספות מידע על המשתמשים שלהן ומכירות את העדפותיהם, התנהגותם הצרכנית, תחומי העניין שלהם, מיקומם הגאוגרפי, מצבם המשפחתי ואין ספור מאפיינים המאפשרים לנו לבצע פילוח מדויק מאוד וכך להשיג לידים חמים.

כמובן שחשוב שנדע מי הלקוחות שלנו וניגש אליהם עם המסרים השיווקים הנכונים, אך הדיגיטל מאפשר לנו לפנות אל הלקוחות בצורה יעילה ויוצאת דופן. לצורך הדוגמה, אם אנו מציעים שירות של מאמן כושר אישי המיועד לאימהות חד הוריות בעלות קריירה והכנסה גבוהה, אנו יכולים לערוך קמפיינים אשר יודעים לזהות את הקהל הזה בצורה מדויקת מאוד.  אם אנחנו רוצים לקדם אותו באזור גאוגרפי מסוים אנו יכולים לעשות קידום בגוגל מפות… כל מה שנותר לנו זה לבחור את חברת המדיה אשר תדע לבנות קמפיין הפונה אליהן עם המסרים השיווקים.

וגם למדנו במהלך השנים…

הפרסום הדיגיטלי אינו משקף אך ורק את השינויים הטכנולוגיים, אלא גם את כל מה שלמדנו במהלך השנים על התנהגות הצרכנים וקבלת ההחלטות. אפשר גם להגיד שהפרסום הדיגיטלי היה אפילו חלק מהלמידה שלנו מכיוון שהוא איפשר לנו לאסוף מידע ביעילות. פרסום דיגיטלי משקף בצורה הטובה ביותר את ההבנה שיש לנו על המניעים של הצרכן והיכולת להשפיע על קבלת ההחלטות שלו. הזירה הדיגיטלית מציעה אפשרויות שיווק ששום עסק אינו יכול להרשות לעצמו לוותר עליהן. רק צריך לדעת בעזרת מי לבצע אותן, המורכבות של פרסום בדיגיטל היא מעבר לכל דמיון. אפילו לא כולם מודעים למגוון האפשרויות העומדות לרשותם במדיה הדיגיטלית.

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

רוצים לפסרום לעסק שלכם? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content