מיתוג מוצלח – הלכה למעשה

בתור שועלי עסקים מנוסים אתם מבינים את כוחו של המיתוג. ברור לכם שמיתוג הוא הדרך להשגת יתרון בשוק התחרותי, ליצור קהל לקוחות נאמן ולפנות עם מסרים מדויקים אל קהל היעד שלכם. וכאשר יש לכם מיתוג נכון הצרכנים קונים ומשלמים במיטב כספם. אם אתם משיקים עסק חדש, חשוב להשקיע במיתוגו כבר מהרגע הראשון ולמעשה לפעמים יותר קל למתג עסק חדש מאשר לנסות לשנות את התפיסות של הקהל לגבי עסק קיים. כבר מרגע הכניסה שלכם אל השוק חשוב שתכנסו כעסק ממותג עם המסרים המיתוגיים הנכונים. זוהי ההשקעה המשתלמת ביותר אשר תאפשר לכם ליצור את הרושם הראשוני הנכון ולזכות ביתרון תחרותי.

אנו יכולים לדבר על חשיבות המיתוג עד מחר, אך בפועל אך עושים זאת? מהם הצעדים שצריך לעשות על מנת לבנות מיתוג מוצלח?

לעצור ולחשוב

בוודאי שאתם מדמיינים את העסק הממותג שלכם עם הלוגו המתנשא על כל מוצר או בנקודת המכירה, אבל רגע אחד. מיתוג אינו מתחיל בעיצוב הלוגו – מיתוג מתחיל בהתבוננות, מחשבה וניתוח. כאשר רוצים למתג עסק צריך להבין את מהות העסק – מהו המוצר שהעסק מציע לשוק, מה הערך שהשירות או המוצר מייצר ובעיקר מי הם הלקוחות שאליהם אנו רוצים לפנות. תהליך ההתבוננות והניתוח דורש גם התבוננות לעבר המתחרים. רק לאחר שנבין את העסק ואת הענף שבו הוא פועל נוכל לבנות אסטרטגיה. מה שיבוא אחר כך, כמו עיצוב הלוגו, נועד בשביל לאפשר לנו להשיג את המטרות האסטרטגיות.

מיתוג העסק באמצעות לוגו

רציתם לוגו, קיבלתם לוגו. אבל חשוב שתבינו שמדובר בהרבה יותר מטקסט יפה ואיזה איור מתוחכם. בלוגו יש רבה יותר מן הנראה לעין, לוגו צריך לבטא את התדמית של המותג וממש ישתול מסרים בתת ההכרה. כל צבע, כל גופן וכל פרט קטן של הלוגו נועד לשרת את מיתוג העסק. חשוב להדגיש את הנקודה הזו מכיוון שישנם רבים אשר נעזרים בכל מיני שירותים זולים של עיצוב לוגו ואפילו אפליקציות אשר מאפשרות לכם לעצב לבד. אבל האם התוצאה שתקבלו היא בעלת ייחוד? האם היא תואמת לשפה השיווקית של המותג או שסתם מדובר בעיצוב מדליק אשר מוצא חן בעיניכם. יש הרבה מאוד מחשבה מאחורי עיצוב הלוגו, מדובר בהרבה יותר מעיצוב גרפי.

ישנם מעצבים המתמחים בעיצוב לוגו לעסק. הם יודעים כיצד לבטא את הלוגו בצורה גרפית יפה, עם אלמנטים המזוהים עם פעילות העסק ומשדרים את המסרים המיתוגיים שרוצים לשדר. לוגו הוא חלק מבניית המותג והוא צפוי לשרת אתכם במשך שנים רבות; לוגו זה לא דבר שמשנים כל יום ולכן חשוב להשקיע ולעשות אותו כפי שצריך.

סלוגן

 הסלוגן הוא ססמת פרסום מאפיינת אשר מלווה את העסק ובדרך כלל מופיעה לצד הלוגו. זוהי אינה ססמה של קמפיין פרסום נקודתי אלא ססמה המתמצתת את אופי העסק או הערך המרכזי אשר מוביל את העסק. זהו המסר שאנו רוצים שייקלט אצל הצרכנים וזהו כלי חשוב מאוד במיתוג העסק. כאשר יש לכם משפט סלוגן נכון אתם משתמשים בו בכל מקום אפשרי על מנת לחזק את התדמית של המותג. הסלוגן יכול להופיע באתר האינטרנט של העסק, על אריזות המוצרים, מודעות פרסום ואפילו על רכבי החברה.

משפטי מיתוג

 אמנם סלוגן הוא משפט המיתוג העיקרי, אך ישנם משפטי מיתוג נוספים אשר נרצה להשתמש בהם בתהליך המיתוג. אלו הם משפטים אשר יכולים להופיע בתכני אתר האינטרנט או כל חומר פרסומי והודעות לתקשורת. אלו צריכים להיות משפטים אשר יסייעו לייחד את העסק מעסקים אחרים ובסופו של דבר ישפיעו על החלטות הצרכן. לצורך חיבור המשפטים הללו יש לחשוב על התדמית אשר רוצים לבנות. לדוגמה – המקצוענים ביותר במיתוג עסקים.

שימוש בתשתית המיתוג

הלוגו, הסלוגן והמשפטים שחוברו הם התשתית של המיתוג. אלו הם המסרים שעל העסק להמשך ולבטא אותם בכל הזדמנות. כך העסק יכול להחדיר את הערכים הללו לתודעה. אם חזרתם על המסר שאתם המקצועיים ביותר בתחומכם, בסופו של דבר זהו המסר שייקלט אצל הצרכן וישפיע על החלטותיו הצרכניות. כמובן שרצוי גם שיהיה כיסוי לאותם מסרים מיתוגיים. אם טענתם שאתם המקצועיים ביותר, כל התנהלותכם צריכה לשדר מקצועיות; אם טענתם שאתם המהירים ביותר תצטרכו לעמוד במילה שלכם,  אחרת תהפכו לבדיחה.

את אותן תשתיות מיתוג עליכם להטמיע בכל מקום אפשרי. למשל הן יכולות ללוות את הפעילות שלכם ברשתות החברתיות, במודעות הקידום במנועי החיפוש, במסגרת הקידום האורגני, באתר האינטרנט, במאמרים שכתבתם, הודעות דוברות לתקשורת ועוד.

מיתוג הוא ענייו רציני ויש לו השפעה מכרעת על הצלחת העסק. חשוב שתיקחו את הנושא בכובד ראש ותעבדו מול חברות המנוסות בתחום. חברות בעלות ידע וניסיון יכולות לסייע לעסק לבנות את האסטרטגיה המיתוגית שלו ולהטמיע את המסרים הנכונים. בעזרת עבודה נכונה תוכלו לבסס את המותג בשוק וליהנות מהצלחה עסקית ויתרון מול המתחרים.

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content