?כיצד תשווקו ותמתגו את העסק בעצמכם

אין לנו כוונה להטעות אתכם, שירותי מיתוג ושיווק דורשים אנשי מקצוע מתחומים שונים אשר משלבים ידיים יחדיו על מנת לתת לכם פתרון בהתאמה אישית. לשם כך יש צורך באנשי מקצוע אשר עושים הכול החל ממחקר שוק ועד הפרטים האחרונים של עיצוב מארזי המוצר או דף הנחיתה. לכן אין ספק שעסק הרוצה להצליח מבחינה שיווקית זקוק לשירותי מיתוג מקצועיים, רק אלו יאפשרו לו להשיג דריסת רגל בשוק. אבל מצד שני גם לא באנו להגיד לכם שאין שום דבר שתוכלו לעשות בעצמכם.

למיתוג ושיווק ישנם היבטים רבים אשר תמיד צריכים להיות במודעות שלכם ולהנחות אתכם, בין אם אתם נעזרים בשירותי מיתוג מקצועיים ובין אם לא. ריכזנו עבורכם כמה טיפים, או אולי עקרונות מפתח חשובים אשר כדאי לכל בעל עסק או יזם מתחיל להיות מודע אליהם וכמובן ליישם אותם בפעילותו העסקית.

להבליט את הייחוד העסקי

עליכם להבליט את מה שמייחד אתכם מהמתחרים, זהו בעצם הבידול העסקי. בשוק ישנם הרבה מאוד עסקים הפונים אל אותם פלחי שוק, אם כך מדוע על הצרכן להעדיף אתכם? עליכם להדגיש תכונות מסוימות של המוצר או השירות שלכם על מנת לייחד אתכם מהאחרים. לצורך הדוגמה יכולים להיות עסקים רבים המוכרים סדינים ומצעים, אך הייחוד שלכם יכול להיות שאתם היחידים שמציעים מוצרים היפואלרגניים. הבידול לא חייב להתבטא במוצר, הוא יכול להתבטא גם בשירות. למשל אולי אתם מציעים שירות מסוים ויכולים לספק אותו תוך 3 ימים בעוד המתחרים שלכם עושים זאת בשבועיים. היו מודעים להבדלים ביניכם לבין המתחרים והדגישו אותם במאמצי השיווק והמיתוג.

עקביות משיגה תוצאות

אם תלכו בשביל הרבה זמן, בסופו של דבר תגיעו ליעד. אבל אם תשנו כל רגע את השביל ואת היעד אתם תמצאו את עצמכם משקיעים משאבים ולא מגיעים ליעד. חשוב מאוד להיות עקביים ואתם מוזמנים לקחת זאת גם בתור פילוסופיית חיים ולאו דווקא בתור עצה לשיווק – זה נכון תמיד. מיתוג ושיווק דורשים זמן ולכן עליכם להיות עקביים. עסקים צריכים להיות דינמיים ולהשתנות בהתאם לשוק, אך שינויים שכאלו מתרחשים בפרספקטיבת זמן גדולה יותר. כרגע אתם רוצים לבסס את מעמדכם בשוק ולכן עליכם לשדר עקביות במסרים השיווקים ואופי הפעילות. לוקח זמן לבנות את קהל הלקוחות אשר נמשך אל המסרים השיווקיים שלכם. אם תשנו אותם כל חודש תגדעו כל ניצן של הצלחה אשר מתחיל לבצבץ.

התמקדו בלקוח

לא אחת ראינו מיזמים עסקיים אשר בעליהם האמינו בהצלחתם, אך בסופו של דבר הם כשלו. וכאשר יורדים לפרטים ועושים סוג של ”ניתוח לאחר המוות“, אנו מבינים שהטעות של העסק הייתה חוסר הבנה של הצרכים של הלקוח. כאשר אתם מקימים עסק אתם חושבים בעיקר על התועלת (הכספית) שתצמח לכם מהעסק. אבל בפועל עליכם לחשוב על התועלת והנוחות שאתם מציעים ללקוח. אל תדאגו לתועלת הכספית שלכם יותר מידי, אם אתם מציעים ללקוח ערך הוא ישלם על זה. בכל ההתנהלות שלכם תחשבו על הלקוח. כאשר אתם בונים אתר אינטרנט תחשבו מה הלקוח ירצה לראות באתר; כאשר אתם מעצבים את נקודות המכירה תחשבו על הנוחות של הלקוח אשר מגיע ; כאשר אתם מעצבים את אריזת המוצר חישבו על הלקוח שרואה אותה בנקודת המכירה או פותח אותה לאחר שרכש; כאשר אתם עונים לשיחת הטלפון מהלקוח חשוב שתראו לו שאכפת לכם ממנו, אפילו כאשר הוא מעלה טענות אשר נראות לכם חסרות חשיבות. הגישה של התמקדות בלקוח צריכה לבוא לידי ביטוי בכל דרגי ההתנהלות של העסק.

תלמדו לבקר את עצמכם

לפעמים הצלחה עסקית גורמת ליהירות וכדאי להיות זהירים. גם כאשר נראה שאתם דוהרים על גב הסוס, אינכם יודעים איזה מכשול עומד לפניכם. באופו טבעי כאשר המספרים חיוביים אנו נרגעים, וכאשר המכירות מדשדשות אנו מתחילים לחפש מה לשפר. אבל האמת שתמיד צריך להיות עם יד על הדופק ולראות מה ניתן לשפר. זהו אחד היתרונות של ייעוץ חיצוני ועבודה עם חברת מיתוג, הם יכולים לתת לכם פרספקטיבה שונה שאינכם רואים מהמקום שבו אתם נמצאים. ואל תשכחו שאתם לא לבד, העובדים שלכם יכולים להיות מקור מידע חשוב מאוד. הם אלו אשר נמצאים בחזית המכירות ויכולים לספק לכם מידע רב לצורך שיפור השירות והמוצר. אך שימו לב שאתם נגישים עבורם – האם באמת איש המכירות יכול לדפוק על דלת המנכ“ל ולהציע לו רעיונות לשיפור או שהמנכ“ל עסוק מידי בפגישות עם אנשים מלאי חשיבות עצמית?

שימור לקוחות

מאמצי השיווק שלכם הם לא רק על מנת להשיג לקוחות חדשים, חשוב שתתנו גם תשומת לב לשימור הלקוחות. אתם רוצים שהלקוח אשר קנה פעם אחת יחזור להשתמש בשירותים שלכם. כמובן שלצורך כך אתם צריכים לתת לו ערך וחוויה חיובית, אך ראוי שגם תעשו מאמצים אקטיביים לשימור הלקוח כמו למשל באמצעות מועדון לקוחות המעניק הטבות או כל אמצעי אחר אשר יאפשר לכם לבנות קשר ארוך טווח עם הלקוח.

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content