כיצד נמתג את העסק? 5 טיפים למיתוג מוצלח

לפעמים בשיחות כאשר אנו מדברים על עסקים טובים שנכשלו אנשים מרימים גבה, מה זאת אומרת עסק טוב שנכשל? הרי הכישלון הוא ההוכחה לכך שמדובר בעסק לא טוב… ובכן הכישלון הוא הוכחה שמשהו לא התבצע טוב בעסק, אך אין זה אומר שהעסק לא התבסס על רעיון ומודל עסקי מוצלח. בהחלט יתכן שהעסק העניק פתרון טוב לבעיה צרכנית אבל בכל זאת נכשל כי לא הצליח להביא מכירות. אפילו ישנם עסקים שמביאים מכירות ונכשלים בגלל התנהלות לא נכונה בניהול תזרים המזומנים אך זהו נושא אחר לגמרי. אם נתמקד בפן השיווקי, נוכל לראות שישנם עסקים שנכשלים בגלל שהם אינם משקיעים במיתוג או אינם עושים מיתוג נכון.

תהליך של מיתוג לעסקים הוא תהליך חשוב מאוד להצלחת העסק. מוצר טוב אשר פותר בעיה צרכנית לא שווה הרבה אם לא יודעים לשווק אותו. אם אתם בתחילת דרככם העסקית, או אולי משיקים מוצר חדש בעסק קיים אתם חייבים לקחת בחשבון את נושאי המיתוג.

המתכון למיתוג מנצח

בעוד כולנו מבינים את הצורך במיתוג, מי שאינו עוסק בתחום אינו יודע כיצד להתחיל ומהם העקרונות המנחים בשביל לעשות מיתוג נכון. אז להלן כמה עקרונות שיאפשרו לכם לעשות את המיתוג לעסק בצורה הנכונה.

  • היו מכווני מטרה – בכל פעולה שאתם מבצעים בעסק עליכם לקחת בחשבון את האסטרטגיה המיתוגית ולהיות מכוונים לעבר המטרה הזו. כנראה שהשם א.א.א. שירותים בע“מ אינו משרת את מטרות המיתוג שלכם וכבר בעת בחירת שם לחברה עליכם לחשוב על המסר שתרצו להציג בפני הלקוחות. תמיד היו מכווני מטרה, בין אם מדובר בעיצוב לוגו, סלוגן או כתיבת תכנים לאתר האינטרנט של העסק; כולם יחדיו צריכים לכוון לעבר המטרה, להיות עקביים ולהעביר את המסרים השיווקים אשר נבחרו בקפידה. לא במקרה אנו רושמים זאת בתור הטיפ הראשון, תנו לגישה זו ללוות אתכם בכל שלב ושלב.
  • מיתוג מתחיל מנקודת האפס – אם יש לכם רעיון ומודל עסקי אתם עשויים לחשוב שקודם כל תקימו את העסק ואז תטפלו במיתוג. האמת שזו אינה הגישה הנכונה, יש לקחת בחשבון את המיתוג כבר מהרגע הראשון של הקמת העסק או פיתוח המוצר. יש לפתח את העסק או המותג בהתאם לרעיונות המיתוגיים שהוא אמור לשקף. המיתוג הוא אינו פלסטר שמכסה את הכול, המיתוג משתקף מתוך מהות המוצר ומהות העסק כלפי חוץ.
  • לא שמים את כל הביצים בסל אחד – באחד הימים נתקלתי בשאלה האם להשקיע בקידום בגוגל או בקידום ברשתות חברתיות, כאילו אלו הם שני דברים אשר צריכים לבחור ביניהם. קידום בגוגל הוא דבר אחד וקידום בפייסבוק הוא דבר אחר, לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות ומה גם שאלו הן לא האפשרויות היחידות. ובהערת שוליים ראוי לציין שמה שנכון ומתאים לעסק אחד אינו בהכרח מתאים לעסק אחר, אך בדרך כלל שימוש במדיות שונות הוא האסטרטגיה אשר מתאימה לכלל העסקים הזקוקים למיתוג. איך, למה וכמה אלו הן כבר סוגיות שיש לבחון לגופו של המקרה. לכל מדיה יש את הקהלים שלה ויתכן שהקהל שלכם מפוזר בין מדיות שונות או עושה שימוש במדיות שונות.
  • שימוש נכון בצבעים – מיתוג העסק הוא לא רק כתיבת תכנים שיווקים ועצם פרסום המודעות. תהליך מיתוג עושה גם שימוש בצבעים, בין אם אלו הצבעים של הלוגו או הצבעים באתר. בחירת הצבעים אינה מקרית, צבעים משדרים תחושות ורגשות והם כלי חשוב במיתוג העסק. צבע אחד יכול להרתיע, צבע אחר יכול ליצור מסר אשר אינו תואם לקונספט המיתוגי וכו‘. אנשי פרסום ומדיה מכירים את הנושא הזה היטב.
  • מיתוג הוא יצירת אופי לעסק – לא תמיד אנו מבינים את הרעיון מאחורי הפרסום. ישנם אנשים אשר חושבים שפרסום מסתכם במודעה שאומרת בואו לקנות, אך פרסום טוב מתעסק בבניית אופי לעסק. כאשר הלקוחות מזהים את אופי המותג הם יכולים להתחבר אליו, להיות נאמנים אליו ולייחס את התכונות של המותג למוצריו ושירותים. כך אתם מבדלים את עצמכם מהמתחרים וכך אתם הופכים את העסק שלכם לאטרקטיבי.
  • הרגישו את תגובת ה“שוק“ – לפני שאתם הולכים בגדול, לפני שיוצאים עם קמפיין יקר נסו לעשות איזו בדיקת שוק קטנה ולראות כיצד מכרים, עובדי החברה, לקוחות מגיבים לרעיונות המיתוג שלכם. תוכלו ללמוד מכך הרבה ואולי להכניס שיפורים. כמובן שהתוצאות הטובות ביותר יושגו באמצעות חברת מיתוג מקצועית.
  • רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

    רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

    Skip to content