חמש הנקודות בדרך לעיצוב לוגו מוצלח

לוגו הוא אחד הסממנים של מיתוג לעסק, הוא סמל אשר מבטא את כוחו של המותג וגם אחד מהכלים למתג את העסק. אמנם מיתוג עסקי הוא דבר רחב ומורכב שאינו מסתכם בעיצוב לוגו, אך מצד שני אין שום תהליך עסקי ללא עיצוב לוגו. אנו חיים היום בעידן שבו רבות מהפעילויות שלנו, ובכללן גם פעילויות המיתוג מתרחשות במרחב הווירטואלי. אך לוגו שימש אותנו עוד שנים רבות לפני שבכלל יכולנו לדמיין את טכנולוגיות האינטרנט. מצד שני אותו מרחב דיגיטלי שהשתלט על חיינו רק הדגיש את הצורך בלוגו. הזירה הדיגיטלית היא במידה רבה זירה ויז‘ואלית בה מסרים פרסומיים מועברים באמצעים ויז‘ואלים ולא באמצעות תכנים טקסטואליים, ולכן עיצוב לוגו לעסק לא רק שהיה ונשאר רלוונטי, אלא נראה רלוונטי מתמיד גם לאור השינויים הרבים בעולמינו.

עיצוב לוגו, ועיצוב באופן כללי, קשורים מאוד להחלטות צרכניות שאנו עושים. לעיצובים ושימוש בצבעים ישנן יכולות ליתר תחושות, רושם ראשוני ושאר מסרים תת הכרתיים אשר יכולים לקדם את המטרות השיווקיות והמכירות כאשר הם נעשים נכון, או לפגוע כאשר הם נעשים בצורה חובבנית. הדיון על חשיבות הלוגו הוא כמעט מיותר, זאת מכיוון שאין איש פרסום או סוכנות פרסום בהם יטילו בכך ספק.

כיצד נעצב לוגו מנצח

כאמור במסגרת הצעדים למיתוג העסק מגיע גם השלב של עיצוב לוגו לעסק. לוגו מקצועי הוא לוגו אשר ישקף בצורה מוצלחת את מהות העסק וערכיו, תחום הפעילות שלו וכוחו של המותג. לצורך כך יש צור בייחודיות ויצירתיות. מייד נציג בפניכם כמה טיפים בדרך לעיצוב לוגו מכוון מטרה. אך לפני הכול אולי כדאי לאסוף כמה מאנשי המפתח של העסק ולערוך איזה סיעור מוחות. במצב אידאלי סיעור מוחות שכזה נערך בשיתוף נציגי החברה ומשרד הפרסום. סיעור מוחות שכזה צפוי להעלות רעיונות יצירתיים שיסייעו בעיצוב הלוגו המתאים. אולי לא נצא מסיעור המוחות עם לוגו, אבל רעיונות טובים עבור אנשי הקריאטיב.

רעיונות וטיפים לעיצוב לוגו מוצלח

שימוש נכון בצבעים – לפני תחילת העיצוב יש לבדוק אם בעלי העסק מהו הצבע האהוב עליו ובהתאם לכך לעצב את הלוגו… סתאאאאם. ממש לא! צבעים הם דבר משמעותי מאוד והבחירה שלהם אינה מקרית. זה אולי מסקרן לדעת מהו הצבע האהוב על בעלי החברה אך זה לא קשור לעיצוב הלוגו. יש לבחור צבעים אשר משדרים את התחושות, הרגשות והאסוציאציות אשר תורמות לתדמית שאנו רוצים לבנות עבור העסק. כל קשר בין הצבעים של המותג להעדפותיו האישיות של הבעלים הוא מקרי לחלוטין. ישנם מחקרים רבים לגבי צבעים וזה מעניין מאוד לקרוא בתחום, עבור אנשי פרסום בחירת צבעים היא עניין אשר נלקח בשיא הרצינות ואינו קשור להעדפות אישיות.

שילוב איורים – אין חוק ברזל שאומר שהלוגו חייב להכיל איור, וישנם לוגואים מוצלחים ברמה עולמית שאינם כוללים שום איור ושום עיצוב מלבד שם המותג. אך כדאי לשקול איורים ועיצובים שונים במידה והם מבטאים יפה את מהות המותג ותורמים לתדמית שאתם רוצים לשדר. איורים שונים יכולים להיות דרך להדגיש את ייחודיות המותג ולהעביר מסרים שיווקיים בצורה ויז‘ואלית. חשוב לזכור שהסמלים השונים שתטמיעו בלוגו צריכים להיות ברורים גם לקהל ולא משהו שרק אתם מסוגלים להבין.

חישבו על השימושים השונים – כאשר אתם בוחנים את הלוגו, או הסקיצות של הלוגו חישבו לא רק על מסך המחשב של המעצב, אלא עם מגוון השימושים וחישבו האם הלוגו יראה טוב ובצורה ברורה וקליטה במקומות אחרים? לצורך העניין לוגו יכול להתנוסס על רכבי החברה, אתר האינטרנט של החברה, ניירות המכתבים, פנקסי הקבלות, חזית הבניין, רשתות חברתיות, שלטי חוצות ועוד.

קובץ המקור – אם שילמתם למישהו לעצב עבורכם לוגו, שימו לב שחשוב שתקבלו את קובץ המקור. קובץ בפורמט JPG לצורך הדוגמה הוא לא בהכרח מתאים מבחינת הפיקסלים במידה ותרצו להציגו בגדלים מסוימים. קובץ המקור יאפשר לכם להשתמש בלוגו באופנים שונים. עליכם לבקש מהמעצב את הקובץ בפורמט ווקטורי.

מקוריות וייחודיות – לוגו בא לבטא את ייחוד העסק, לכן זה מיותר לציין שעיצוב הלוגו צריך להיות מקורי וייחודי. דמיון ללוגו אחר יכול להיות בעייתי (לא רק מבחינה משפטית) מכיוון שהוא עלול למתג את עצמכם בתור החיקוי של המותג שעליו התבססתם. חיקוי נתפס בדרך כלל כנחות יותר מהמקור ולא ממש ישרת את המיתוג שלכם.

אם חשבתם שדי במדריך זה בשביל לרכוש את כל הכלים על מנת לעצב לוגו בעצמכם, כנראה שלא הבנתם את הנקודה. במדריך זה ביקשנו להמחיש חלק מההיבטים השונים של עיצוב לוגו לעסק על מנת שתבינו שמדובר בתהליך מורכב הדורש ידע וניסיון. כמו כן חשוב להדגיש כי עיצוב לוגו בפני עצמו הוא חסר ערך ללא תכנית מיתוגית מקיפה.

העצה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם לגבי עיצוב הלוגו אינה קשורה לצבעים או איור זה או אחר, העצה הטובה ביותר היא להפקיד את העיצוב למשרד פרסום המנוסה בהליכי מיתוג. סוכנות פרסום אשר תעבוד אתכם בשיתוף פעולה תוכל להתבסס על הרעיונות שלכם ולבטא אותם בלוגו ייחודי.

רוצים לוגו מנצח? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content