על רימרקטינג אסור לוותר
אם אתם חושבים על חנות באינטרנט, כמו אתר דרופ שיפינג בשופיפיי או משהו בסגנון, כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא.
בעולם השיווק אנו תמיד מחפשים אחר הכלים והדרכים המאפשרות לנו להגדיל את המכירות. כל כמה שנים ישנם כלים חדשים המשנים את כללי המשחק ויוצרים הזדמנויות חדשות. ואז גם בכלים אלו מתגלים חסרונות המאתגרים את אנשי השיווק, עד אשר יוצא הכלי הבא. כאשר האינטרנט הפכה לזירה שיווקית והופיעו בה מנועי החיפוש והרשתות החברתיות מייד אנשי השיווק התנפלו על זירה זו. הם מצאו בה הרבה יתרונות והפיקו הרבה תועלת משיווק דיגיטלי. אך גם במסגרת הזירה הדיגיטלית תמיד צצו כלים חדשים אשר נועדו לתת פתרונות לבעיות שהתגלו על הדרך. הרימרקטינג הוא אחד הכלים החדשים יחסית, למרות שכבר כמה שנים נעשה שימוש בכלי זה. זהו כלי הנועד לתת מענה לאחת הבעיות שהתגלו בשיווק דיגיטלי ונראה שהוא עושה זאת טוב. בזכות רימרקטינג אנו מצליחים להגדיל את ההמרות בצורה יעילה והעלות של קמפיין רימרקטנג בהחלט מביאה החזר השקעה יפה. מנהלים פעילות שיווק דיגיטלית – אם כך אתם חייבים REMARKETING.
חנות באינטרנט – מדוע אתם חייבים רימרקטינג?
נניח אתם מפעילים חנות ECOMMARCE, כלומר חנות באינטרנט. אתם יכולים לראות באנליטיקס שישנם מבקרים רבים באתר, אך כמובן שרק חלק מהם השאירו פרטים וביצעו רכישות. אך מה לגבי כל השאר? הם מסתובבים באתר שלכם, בוחנים מוצרים אבל בסוף לא קונים שום דבר. אולי המוצר לא מצא חן בעיניהם ולא תואם לציפיותיהם אז הם נטשו את האתר. אך יכולות להיות גם סיבות אחרות – אולי הם עדיין מתלבטים, אולי משהו הסיח את דעתם, אולי לא היה להם זמן, אולי אפילו נכנסו מאיזור ללא קליטה סלולרית… בשורה התחתונה הם ביקרו באתר ונשארו אלמוניים. אילו רק הייתה לכם הזדמנות נוספת לפנות אליהם, סביר להניח שישנם סיכויים גבוהים שיבצעו רכישה – בטוח שיותר גבוהים מכל קמפיין אחר שתוכלו לעשות בגוגל או ברשתות החברתיות. אז מהיום יש לכם כלי שמאפשר לכם לעשות זאת – זוהי המשמעות של רימרקטינג.
רימרקטינג נעשה באמצעות שתילת קוד תכנה באתר שלכם והוא משאיר את העקבות הדרושות בדפדפן על מנת לסמן את הגולש. כאשר תריצו קמפיין רימרקטינג ברשתות החברתיות, הן ידעו לזהות את אותן העקבות ובהתאם לכך יציגו בפני הגולש את מודעות הרימרקטינג. לא רק ההיגיון הבריא מביא אותנו למסקנה שיש סיכוי גדול שהגולש יחזור לבקר באתר והפעם לבצע את הרכישה, גם הסטטיסטיקות מראות שלקמפיין שיווק חוזר ישנן הצלחות גבוהות.
כמובן ששיווק חוזר לא יכול לעשות נסים, עליכם להיערך עם התשתית השיווקית המתאימה. אתם זקוקים לחנות ECOMMARCE אשר עובדת טוב והשקעתם במיתוג שלה. אם הסיבה לנטישה היא תקלות טכניות לא יעזור קמפיין הרימרקטינג; תארו לכם מצב שהנטישה תתבצע בגלל תקלה טכנית ברגע התשלום… אווי גוועלד! כמו כן יש גם לתכנן בצורה הנכונה מודעות אפקטיביות. המודעות של קמפיין רימרקטינג יכולות להיות שונות מהמודעות הרגילות ולפעמים יש בכך צורך.
בניית אתרים עם רימרקטינג
על מנת ליהנות מיכולות הרימרקטינג יש לשתול קוד מיוחד בעת בניית האתר. אל דאגה, אם יש לכם אתר קיים אין צורך לבנות אותו מחדש, תמיד ניתן לשתול אותה בצורה מהירה ומי שמתעסק בתחזוק אתיר אינטרנט יודע כיצד לעשות זאת. קמפיין רימרקטינג יכול להתבצע במסגרת גוגל ומוצריה וגם פייסבוק ומוצריה, לכל אחד מהאפשרויות יש את הקוד הייחודי שלה (גוגל טאג או הפיקסל של פייסבוק).
שתילת הקוד אינה משפיעה על עיצוב אתר.הגולשים אינם יכולים לראות שינוי במראה האתר וגם לא בפעילות האתר, הקוד פשוט מתנהל בצורה שקופה. כאשר הקוד מותקן אצלכם באתר כל גולש זוכה לקמפיין רימרקטינג אישי אשר יכול אפילו להיות תואם למוצרים הספציפיים שבהם התעניין הגולש.
להפיק את המיטב מהרימרקטינג
כלי הרימרקטנג הוא כלי שיווקי מעולה, אך יש להפקיד אותו בידיים הנכונות. גם מטוס בואינג 747 הוא כלי תחבורה מעולה, אבל מה יעשה איתו נהג מונית? על מנת להפיק את התועלות מקמפיין שיווק חוזר יש צורך באנשי מדיה ופרסום אשר יודעים לשלוט גם על הפן הטכני, וגם ליישם אותו באמצעות אסטרטגיה שיווקית נכונה. אחת הדוגמאות לשימוש ברימרקטינג היא באתרי המסחר האלקטרוני הגדולים, מספיק שתיכנסו לאחד מאתרי המסחר הסיניים ואחר כך לחשבון הפייסבוק שלכם ומייד תבינו על מה אני מדבר.. אך קמפיין שיווק חוזר הוא לא רק עבור מוצרים בחנות דיגיטלית, ישנן דרכים רבות להשתמש בו ומקובל גם לקדם תוכן שיווקי באמצעות רימרקטינג.
בשורה התחתונה לכל עסק יש את קמפיין הרימרקטינג המתאים עבורו, ומה שהתאים לחנות המקוונת הוא לא בהכרח מה שמתאים לחברה המציעה שירותי פיקוח בנייה. חשוב לעבוד עם חברת מדיה מנוסה המעניקה פתרון אישי וקמפיין מנצח. רימרקטינג הוא אחד הכלים, אך אל תשכחו שהוא לא היחידי. קמפיין שיווק משתמש בכלים שונים במקביל.