החיפוש אחר הלוגו המושלם – מה צריך לדעת על עיצוב לוגו לעסק

עיצוב לוגו הוא דבר חשוב מאוד עבור עסק חדש, אך גם עבור עסק קיים אשר רוצה סוף סוף לקחת את המיתוג שלו ברצינות. לפעמים עסקים משקיעים במיתוג מחדש, דבר הכולל גם עיצוב לוגו חדש, וכך מצליחים לערוך שינוי מרענן בעסק. לפעמים הדברים הללו נדרשים אפילו בעסקים ותיקים, על מנת להתאים את עצמם לרוח הזמן ולדרישות המשתנות. אם החלטתם על מיתוג מחדש, או מיתוג של עסק חדש, לוגו הוא אחד הדברים שתצטרכו.

לפעמים אני נתקל במעצבים אשר מציעים לוגו עבור העסק במחירים מוזלים, או אפילו אפליקציות שמאפשרות לכם לעשות זאת לבד. האמת שבמבט ראשון לפעמים התוצאות נראות טובות, לפחות בעין לא מקצועית. מה שנראה לכם כלוגו נחמד זה לא בהכרח הלוגו אשר משרת את העסק שלכם. עיצוב לוגו דורש קצת יותר מידע בשימוש בתכונות מחשב, הוא דורש שימוש בטכניקות אשר יאפשרו ללוגו להציג את התדמית המיתוגית ולצורך כך יש להבין בפרסום, הפסיכולוגיה של הצבעים וכל מה שמסביב.  אם הזמנתם לוגו והמעצב לא חיטט עמוק על מנת להבין מהו תחום ההתעסקות שלכם, י הקהל שלכם ומהם הערכים שלכם… אז כנראה שלא תקבלו לוגו מקצועי. אז מה בעצם נדרש בשביל לקבל את הלוגו המושלם עבור העסק?

הלוגו הוא הפנים של העסק וחשוב לעשות אותו נכון, ועל זה אנחנו נדבר הפעם.

מה הלוגו משקף?

כפי שטענו עוד בפסקת הפתיחה, לוגו הוא לא משהו שצריך להיראות יפה וזהו. גם ההגדרה של יפה היא מאוד סובייקטיבית. אולי אתם אוהבים את הצבע הירוק, אבל האם הצבע הירוק מעורר את האסוציאציה הנכונה אשר תואמת לאופי המותג שלכם? עיצוב לוגו עבור העסק נעשה על פי המסרים שנרצה שהלוגו ישקף ולא על פי העדפות הצבעים של בעל העסק. הלוגו הוא הפנים של העסק אשר יופיעו על כל מוצר, פרסומת, אתר אינטרנט ונקודות מכירה. לפני שהלקוח יורד לפרטים הלוגו צריך לעשות את העבודה ולהעביר את המסר הרצוי. לכן עיצוב הלוגו מתחיל בהבנה אל מאפייני הפעילות העסקית וקהל הלקוחות. כך לאחר שנבין את אופי העסק נוכל לבנות לוגו אשר משקף את האופי הזה.

אל תפחדו מהפשטות

אחד הלוגואים המפורסמים ביותר בעולם הוא הלוגו של רשת מקדונלדס. האות M הגדולה והצהובה מופיעה בכל סניפי הרשת ומשמשת כסימן זיהוי מוכר. האם שמתם לב כמה שזה פשוט? בסך הכול אות אחת מהמילה. במהלך עשרות שנות הפעילות החברה שינתה כמה פעמים את הלוגו, אך בסופו של דבר הלוגו הפך לפשוט ביותר עם צבע אחיד, ללא הצללה וללא מסגרת. חברות רבות, גדולות ומוכרות, מסתפקות בלוגו פשוט. כבר אמרנו שלוגו צריך לשקף את המסרים השיווקים, אך הוא גם צריך להיות קליט בזיכרון. לכן לוגו פשוט בהחלט יכול לעשות את העבודה, וכפי שריאתם לא חסרות הוכחות לכך. עיצוב פשוט יכול להיות מאוד אפקטיבי.

הדגש הוא על הרושם הראשוני

כאשר אתם יושבים עם אנשי הפרסום והמעצבים אתם אולי בוחנים בזכוכית מגדלת רעיונות ועיצובים שונים, זה מובן. אבל הלקוח אשר יראה את הלוגו מבצבץ על אריזת המוצר, בראש אתר האינטרנט או רכבי החברה, אינו מקדיש לכך מחשבה רבה. הוא מקבל רושם ראשוני אשר נקלט בתת ההכרה. רושם ראשוני הוא דבר חשוב מאוד והלוגו צריך לסייע לעסק לבנות את הרושם הראשוני הרצוי. כדאי גם לחשוב על המקומות בהם מופיע הלוגו, גם הם יכולים להשפיע על התפיסה. למשל אם הלוגו שלכם יופיע על רכבי החברה אשר תמיד יראו מלוכלכים ומוזנחים מבחינה חיצונית, הדבר עשוי להתערבב עם המסרים שהלוגו משדר ולהשיג תוצאות שליליות.

התאמת הלוגו לעיצובים קיימים

ישנם עסקים פעילים אשר מחליטים לעצב לוגו, אך הבעיה היא שיש להם כבר אתר קיים וישנה ציפייה שהלוגו יתאים לעיצוב הקיים. לפעמים יש בזה היגיון, אך לא תמיד. יש היגיון להתאם את הלוגו לעיצובים הקיימים מכיוון שיתכן שיש להם ערך מיתוגי, הם כבר חלק מהזהות של העסק. וזאת כמובן שמדובר בעיצובים שבאמת יש להם ערך מיתוגי. יש לבדוק כל מקרה לגופו, יתכן שבהחלט הצעד הרצוי הוא לעצב לוגו התואם לקו העיצובי הכללי, אך יתכן שכדאי להחליף את הכול ולתת מתיחת פנים כללית למיתוג העסק. זה תלוי מאוד בנסיבות בהן פועל העסק והיעדים המיתוגיים ואין תשובה חד משמעית אשר יכולה להיות נכונה לכל עסק.

לוגו ייחודי

חשוב מאוד שהלוגו יהיה ייחודי, לא רק בגלל שזה יכול לגרור תסבוכת משפטית. אם הלוגו שלכם אינו ייחודי אז העסק שלכם אינו ייחודי. אם שכרתם מעצב זול אשר לקח לוגו קיים וניסה לעשות איזה חיקוי דומה, זה אינו הלוגו הייחודי שאתם מחפשים. יתכן שתרצו לקחת אלמנטים מסוימים מלוגו מוכר אחר, במידה וזה משרת מטרה מיתוגית. אך הדבר צריך להיעשות בזהירות ומתוך כוונה ומודעות לשלב את אותם האלמנטים.

רוצים לוגו לעסק שלכם? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content