מיתוג עסקי אשר מביא תוצאות

בתור יזמים ובעלי עסקים יש לכם הרבה מאוד דברים על הראש. לא קל להקים עסק ולא קל לתפעל עסק, יש בכך אחריות רבה וזה דורש יכולת להתמודד עם משימות מורכבות, לתעדף משימות ולחשוב מחוץ לקופסה. ישנם היבטים שונים לניהול העסק וזה כולל ניהול שוטף הנוגע לפעולות היום יומיות אותן יש לבצע על מנת לאפשר לעסק לתפקד, ומצד שני הניהול האסטרטגי אשר חושב על פיתוח העסק והעתיד. מיתוג עסקי נוגע לתחום הפיתוח של העסק, אך בסופו של דבר יש לו השפעה על התפקוד היום יומי של עסק.

כל ההיבטים של פעילות העסק הם היבטים חשובים. אך ללא מיתוג לעסק תתקשו לבדל את עצמכם מהמתחרים ותתקשו להביא מכירות ורווח מקסימלי. אבל מצד שני ללא ניהול שוטף העסק לא יתפקד ואת זה לא תשנה ההשקעה שלכם במיתוג. לכן חשוב למצוא את האיזון ולהאציל סמכויות. את מיתוג העסק יש להפקיד בידי משרד פרסום דיגיטלי אשר יודע להתמודד עם האתגר בצורה מקצועית ויעילה, בעוד אתם יכולים להתעסק בעניינים אחרים שעל סדר היום.

מיתוג עסקי חשוב לצורך בניית תדמית לעסק. כאשר הלקוחות מגיעים לעסק הם מגיעים בעקבות התדמית והערכים שהם מייחסים למותג, אפילו אם יש בזה מידה של אי רציונליות. הלקוחות מוכנים לשלם במיטב כספם עבור המותג, למרות שלפעמים איכותו האובייקטיבית אינה טובה יותר ממוצרים אחרים. ללא מיתוג אתם בעצם מפקירים את הזירה לידי המתחרים אשר פשוט יגרפו את כל השוק.

אז כיצד נבצע מיתוג אשר מביא תוצאות?

התשובה במיתוג ויז‘ואלי. מיתוג מתייחס למערכת של ערכים ואומנות לגבי המותג, אך על מנת לטעת את אותן האמונות בתפיסת דעת הקהל עלינו להשקיע במיתוג. חלק ניכר מכך נעשה באמצעים ויז‘ואלים ויש לכך שתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא שבאמצעים ויז‘ואלים ניתן להעביר בקלות מסרים רבים על פי העיקרון של תמונה אחת שווה אלף מילים. עיצוב יכול לעורר רגשות ולדבר אל התת מודע בצורה יעילה מאוד. הסיבה השנייה למיתוג ויז‘ואלי היא הצורך בסימן היכר אשר מייד יעורר את כל אותן התחושות הקשורות למותג. למשל חברת אפל השקיעה הרבה במיתוג ויצרה תפיסות מסוימות בדעת הקהל לגבי המותג שלה, ובין היתר היא השתמשה באמצעות ויז‘ואלים. ולאחר שתפיסות אלה הוטמעו, באמצעות גירוי ויז‘ואלי היא עושה שימוש בכל אותן תפיסות שכבר הוטמעו בקרב הציבור – באמצעות הצגת לוגו התפוח אנו מייד מייחסים למוצר את התכונות שאנו מייחסים למותג. כלומר מיתוג באמצעות פניה אל העין האנושית הוא דבר יעיל מאוד בפרסום דיגיטלי.

ישנן חברות רבות המתחרות על תשומת ליבו של הצרכן; אם מדובר בבנקים נוכל למצוא מספר בנקים אשר רוצים את הלקוח, אותו הדבר בחברות הסלולר או חברות הביטוח. ואם נרד לרמה של עסקים קטנים יותר אנו יכולים למצוא עשרות ואפילו מאות עסקים בכל נישה, כמו למשל חנויות שופיפיי ואחרות.  ועל מנת להתמודד עם התחרות עסקים אלו משתמשים במיתוג ויז‘ואלי העושה שימוש בעיצובים וצבעים אשר נקלטים אצל הלקוח ובסופו של דבר מניעים ואתו לפעולה.

בעוד לאף אחד אין ספק לגבי החשיבות הויז‘ואלית, בפועל נשאלת השאלה כיצד להשתמש בה בצורה הנכונה. כיצד נדע באילו צבעים לבחור עבור המותג, באילו גופנים נשתמש, אילו עיצובים נרצה או באותה המידה אנו יכולים לשאול את עצמנו האם יש צבעים אשר יכולים להזיק למותג וכו‘. אלו הן שאלות מאוד חשובות וחברות העוסקות במיתוג מקדישות להן מחשבה רבה. אין אמת אחת אשר נכונה לכל מותג, כל מקרה הוא שונה ומיוחד ועשויים להשתמש בו באסטרטגיה אחרת, אך הפנייה אל העין האנושית היא חלק חשוב בכל תהליך מיתוג.

האם מיתוג הוא השלב האחרון ?

מהו הדבר הנכון לעשות? האם לפתח את המוצר ורק כאשר יש לכם מוצר מוגמר להתחיל לחשוב על המיתוג שלו? ההפך הוא הנכון. כבר בשלבי פיתוח המוצר עליכם לחשוב על קהל המטרה, עבורו אתם מפתחים את המוצר ואופי המוצר אמור כבר לבטא את המיתוג שלו. רק כך תוכלו להיות צעד לפני כולם ולשמור על יתרון בשוק. במוצר או השירות שלכם אולי יש ייחוד, אך סביר להניח שהוא אינו יחיד במינו – כלומר קיימים מוצרים דומים. לכן עליכם לחשוב על המיתוג כבר בעת פיתוח המוצר וכך תוכלו לבטא את הייחוד שלו ולהציג בצורה ברורה את הבשורה החדשה אשר אתם מביאים לשוק. אם תשאירו את המיתוג לסוף עלולה להיות רמה מסוימת של אי התאמה בין אופי המוצר ומאפייניו לבין הדרישות המיתוגיות.

מיתוג עסקי הוא דבר חשוב מאוד, ולפעמים גם קל להסביר את העקרונות והפילוסופיות שעומדות מאחורי המיקוד, אך בפועל כאשר יש צורך נקוט בצעדים ממשיים על מנת לבנות מיתוג לעסק מגלים שזה לא פשוט. בניית מותג היא תחום אשר מיועד לאנשי פרסום מנוסים, להם הכלים הנכונים והם יודעים להתאים לכל עסק את הפתרון שיהפוך אותו למותג.

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content