הדרך למיקסום הרווחים מתחילה במיתוג
בתור יזמים אתם חושבים תמיד על מקסום הרווחים וצמצום ההוצאות. אבל אז מגיע הרגע שבו אתם נפגשים עם נציגים של חברה המציעה שירותי מיתוג ומתחילים להיבהל ולחשוש מההוצאה. אם למשל הקמתם מסעדה, אתם יודעים שאתם צריכים שולחנות וציוד מטבח, אתם משלמים ומקבלים את הציוד. זה משהו מוחשי שאתם יכולים לראות מול העיניים ואתם יודעים שאם חייבים את הציוד הזה. אבל כאשר מדובר בשירותי מיתוג, גם אותם אתם צריכים, אבל צריך קצת חזון בשביל לראות את התוצאות, זהו אינו משלוח שולחנות שמשאית תפרוק לכם מול המסעדה.
מיתוג הוא דבר חשוב מאוד עבור העסק וכל מי שבבעלותו חברה או בשלבי תכנון והקמה של חברה חדשה, צריך שירותי מיתוג וצריך גם לדעת את היסודות של השיווק והמיתוג. אמנם מדובר בתחום מקצועי, אך בכל זאת על בעל העסק להבין את הקווים הכללים וליישם אותם בהתנהלות העסק ללא תלות בשירותי המיתוג. ללא מיתוג כל המאמצים שלכם והמשאבים שהשקעתם עלולים לרדת לטמיון. אנחנו עומדים להגיש משהו שאולי ישמע קצת מגוחך, אבל הוא נכון – גם אם תעניקו ללקוחות שלכם את המוצר הכי איכותי אשר קיים בנישת שוק זו, ללא מיתוג נכון הלקוח לא יעריך את המוצר. הלקוחות עשויים לשלם סכומים גבוהים יותר, עבור מוצרים נחותים יותר, רק בגלל מערכת אמונות שיש להם לגבי המוצר האחר. מערכת אמונות שהיא תוצאה של תהליכי המיתוג של המתחרים. ואז אתם תראו שהמכירות שלכם מדשדשות ותנסו להיפטר מהמלאי באמצעות הורדת מחירים, אבל גם זה לא יעזור. הורדת המחירים תגרום ללקוחות להאמין כי הם צדקו ואכן מדובר במוצרים שאינם איכותיים. השקיעו במיתוג והימנעו ממלכודת זו שתעלה לכם ביוקר.
מיתוג עושה את כל ההבדל. נכון שמאחורי המיתוג ישנה מחשבה ותכנון, אך הביטוי החיצוני של מיתוג יכול להתבטא בלוגו מיוחד אשר תופס את העין וכבר משנה את כל נקודת המבט הצרכנית. גם אם מעולם לא שמע על העסק שלכם, עצם קיום הלוגו כבר משנה את נקודת ההסתכלות שלו על המוצר. אם הלוגו שלכם משדר יוקרה, הלקוח מייחס תכונות אלו למוצר. עיצוב לוגו הוא רק אחד היבטים של מיתוג העסק, וזוהי חלק מהעבודה של אנשי הקריאטיב. פניה לחברה המציעה שירותי מיתוג היא ההחלטה הכי טובה שאתם יכולים לעשות. תנו למומחים לבצע את תהליך המיתוג, להם יש את הידע והכלים לעשות זאת. כך תהיו פנויים לתפעול ופיתוח העסק ולא תבזבזו את האנרגיות שלכם על תהליכים שאינם מוכרים לכם.
הסוד למיתוג איכותי
יזמים הפונים לשירותי מיתוג תמיד מצפים בקוצר רוח לעיצוב הלוגו, כנראה שגם עבורם זהו סמל למיתוג והם משתוקקים לראות את העיצוב. אך הלוגו הוא רק ביטוי אחד של המיתוג והמהות של מיתוג עסקי הוא יצירת החיבור בין העסק לבין קהל היעד (או בין המוצר לבין קהל היעד). לצורך כך יש להתחיל במחקר שוק על מנת להבין את קהל היעד, דבר שתקבלו רק אצל חברות גדולות אשר מעניקות שירותי מיתוג אמתיים. חשוב לנתח את הענף, את הצרכנים, את העסק על מנת לבנות אסטרטגיה. המומחים למיתוג עשויים אפילו לזהות במהלך המחקר נישות שוק חדשות שאולי בעל העסק לא חשב לפנות אליהן. כמו כן אנו צריכים להתבונן ולערוך מחקר השוואתי על מנת למצוא את יתרונות העסק לעומת המתחרים, כמו גם את חולשות המתחרים, על מנת לפתח אסטרטגיית בידול עסקי אשר תדגיש את יתרונות העסק.
מי שיושב על מחשב ועושה לכם לוגו בזול וקורא לזה שירותי מיתוג לא עושה שום מחקר ואין לו גם את את הידע והכלים לערוך מחקר שכזה. מיתוג אמתי דורש משאבים רבים וגם עולה בהתאם, אך זוהי השקעה לטווח ארוך והיא תוכיח את עצמה כמוצדקת. רק מחקר מעמיק יזהה את נקודות ההשקה בין העסק לבין הלקוחות ויאפשר לבנות תכנית מיתוג אשר תיגע במקומות הנכונים ותאפשר לעסק להתחבר אל קהל הלקוחות ולייצר מכירות.
אין מיתוג אין לקוחות
הלקוחות נמצאים בלב הפעילות שלכם או לפחות שם הם אמורים להיות אם אתם רוצים להצליח. מיתוג מקצועי הוא התהליך אשר מאפשר להביא את הלקוחות הנכונים. ללא מיתוג אין לכם שליטה על האמונות והתפיסות שיש ללקוח לגבי העסק או המוצר שלכם. מיתוג מקצועי מזהה את הקהל ואת הצרכים שלו ומדגיש את מאפייני העסק או המוצר שלכם בהתאמה עבורם. כך אתם משיגים שליטה על הערך שהלקוח רואה במוצר שלכם וכך הלקוח מוכן לשלם עבור הערך הזה. השקעה במיתוג היא השקעה שר מחזירה את עצמה. אבל כאשר עושים מיתוג לעסק חשוב לעשות זאת כפי שצריך ולבחור בחברה אשר יכולה לתת לכם את כל מעטפת השירותים אשר קשורה במיתוג ושיווק העסק, מהקריאטיב ועד קידום האתרים. ללא שירותי מקצועי מקיף אתם תמצאו את עצמכם משקיעים משאבים מיותרים ומבלי להשיג את התוצאות האופטימליות.