האם ניתן לקדם את העסק באמצעות פייסבוק
אינני יודע אם האנשים אשר הגו את הקונספט של פייסבוק יכלו לדמיין לאיזו ממדים תגיע התופעה ואיזו השפעה גלובלית תהיה לה. כיום רשת הפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר מבחינת מספר המשתמשים וזירה לפעילות שיווקית וכלכלי אין סופית.
אך האם ניתן לקדם את העסק שלכם באמצעות פייסבוק ?
כן, ניתן לקדם את העסק באמצעות פייסבוק, ולא רק באמצעות פייסבוק אלא גם באמצעות רשתות חברתיות אחרות. השאלה לא האם ניתן, השאלה היא כיצד נעשה זאת. ישנם אשר יגידו שקידום בפייסבוק אינו מתאים לכל סוגי העסקים, במידה מסוימת אנו מסכימים עם זאת. ישנם עסקים אשר עשויים לקבל תועלת גדולה יותר אם ישקיעו את תקציב הפרסום שלהם במדיות אחרות, אך אין זה אומר שלא יפיקו תועלת מפייסבוק. לרשת החברתיות פייסבוק יש את הקהל שלה ויש לנתח בהתאם לענף ואופי העסק האם פרסום בפייסבוק יכול להביא עבור העסק את התוצאות הרצויות. כשם שבניית אתר אינטרנט היא חובה, כך גם לפחות כרטיס ביוקר לעסק בפייסבוק.
השאלה היא לא רק האם פייסבוק היא פלטפורמה פרסומית מתאימה עבור העסק שלכם, אלא גם מי מטפל עבורכם בקידום ברשתות החברתיות. אם הקהל שלכם נמצא שם אך אינכם יודעים כיצד לטרגט אותו נכון, או שאינכם משתמשים במסרים השיווקיים המתאימים אז הקמפיין עשוי להיכשל. אתם עשויים למצוא את עצמכם תחת הרושם כי פרסום בפייסבוק אינו עובד או שאינו מתאים עבורכם, אך בפועל הסיבה לכישלון הייתה ניהול לא מקצועי של המדיה החברתית.
היתרונות של קידום בפייסבוק
גודל הקהל – לכל עסק ישנה נישה אחת ובהתאם לכך הקהל, אך ישנה סבירות גדולה ביותר שהקהל שלכם נמנה עם משתמשי פייסבוק. אינני בטוח לגבי צפון קוריאה, אך ברמת העיקרון פייסבוק היא רשת חברתית המקיפה את כל מדינות העולם, כך שהיא יכולה לתת מענה לצרכים השיווקיים גם של עסקים מקומיים וגם עבור עסקים הפונים לשוק הגלובלי. לפייסבוק ישנם כ 1.8 מיליארד משתמשים העושים בה שימוש יומיומי וכ 2.8 מיליארד משתמשים העושים בה שימוש לפחות פעם בחודש (נתוני 2021). ובקרב כל המשתמשים ישנה סבירות גבוהה שתוכלו לאתר גם את נישת השוק אשר מעניינת אתכם ולקדם בה את המותג.
מבחר אפשרויות קידום – ישנן דרכים שונות לקדם מותג בפייסבוק והן כוללות גם קידום אורגני וגם קידום ממומן. למשל כל עסק יכול לפתוח דף בפייסבוק ללא תשלום ולפרסם בו תכנים, ליצור אינטראקציות עם הגולשים וכך לזכות בפרסום ללא עלות. על מנת להצליח תצטרכו להשקיע בהפקת תכנים איכותיים וניהול מקצועי ולכך יש עלות. אך באותה המידה פייסבוק מאפשרת לכם לבצע קידום ממומן עם סוגים שונים של מודעות. זהו יכול להיות כלי מעולה לצורך יצירת לידים לעסק, העלאת המודעות למותג, הזרמת תנועה לאתר ועוד.
קשר עם קהל הלקוחות – אחת היתרונות של קידום המותג בפייסבוק היא שהפלטפורמה יכולה גם לשמש לצורך תקשורת ישירה בין הקהל לבין המותג, הן באמצעות תגובות או הודעות לחשבון הדף העסקי. כך ניתן לענות על שאלות, לשפר את השירות ולהשיג יותר המרות.
יכולות רימרקטינג – REMARKETIG, או כפי שאומרים בעברית שיווק חוזר, הוא הטרנד החזק ביותר בעולם השיווק כיום. הרעיון מאחורי שיווק חוזר הוא ליצור קמפיין ממוקד ללקוחות אשר כבר היה לנו איתם קשר ראשוני, אך הם נטשו אי שם בדרך לסגירת העסקה. קמפיין רימרקטינג הוא בעלי שיעורי הצלחה גבוהים ופייסבוק מאפשרת לנו ליהנות מכלי רימרקטינג מתקדמים. זהו כלי חשוב מאוד לצורך קידום המותג.
יכולות פילוח יוצאות דופן – אנו תמיד אומרים שעל מנת לקדם את המותג עלינו לבנות את התדמית בעזרת מסרים שיווקיים המתאימים לקהל המטרה. אם אנו מבינים מהו הקהל שבו אנו רוצים להתמקד, דבר הכרחי בשלב זה, אנו יכולים ליהנות מכלי הפילוח החזקים של פייסבוק. המידע שפייסבוק מחזיקה על הגולשים מאפשר לנו לפלח בצורות מדויקות שעולם הפרסום לא הכיר לפני הופעתה של רשת פייסבוק.
ניתן למכור בפייסבוק – יתרון נוסף של קידום המותג בפייסבוק הוא שאין מדובר אך ורק בכלי יעיל להשגת לידים או בניית מודעות למותג. באמצעות הפעילות ברשת פייסבוק אפשר למכור מוצרים באופן פעיל. כל מותג יכול להציע מוצרים למכירה ישירות מדף הפייסבוק שלו.
ויראליות – ויראליות, כלומר מצב בו גולשים מתחילים לשתף פוסט של המותג ויוצרים תגובת שרשרת המביאה לחשיפה רבה, היא דבר מעולה. אך מצד שני לא פשוט להשיג ויראליות, צריך קודם כל ליצור תוכן בעל ערך המעורר עניין וגם לתת לו את הדחיפה הראשונית. אם אנו מעוניינים בקמפיין ויראלי לקידום המותג, הכלים של פייסבוק יסייעו לנו להשיג זאת.
כפי שאמרנו, לא רק שניתן לקדם את המותג בפייסבוק, זהו אפילו רצוי. פלטפורמה זו מאפשרת כלים רבים ומועילים לצורך קידום דיגיטלי. אך על מנת להפיק מהם את המיטב יש צורך בשירות מקצועי של חברה בעלת ניסיון בפרסום בפייסבוק ומדיה דיגיטלית.