?מתי נעדיף קידום ממומן
אם אתם רוצים לקדם את העסק באינטרנט אתם צריכים לקדם את האתר במנועי החיפוש. בוודאי שמעתם את המושג קידום ממומן במנועי חיפוש / קידום ממומן בגוגל ואתם תוהים אם זה מה שאתם צריכים. ישנן שיטות קידום אתרים שונות, הכוללות קידום ממומן וקידום אורגני וחשוב לדעת מהם ההבדלים.
ניתן להסביר זאת בצורה הפשוטה – קידום אשר נעשה באמצעות מודעות הוא קידום ממומן. כל שיטות הקידום האחרות המתמקדות בשיפור דירוג האתר במנוע החיפוש הן שיטות קידום אורגני.
גם לקידום אורגני וגם לקידום ממומן יש עלויות ועליכם לשקול כיצד לחלק את התקציב שלכם על מנת להשיג תוצאות אופטימליות. ישנם מצבים בהם נשתמש בקידום ממומן יחדיו עם קידום אורגני, וישנם מצבים בהם תעדיפו להשתמש אך ורק בקידום ממומן. ישנם דברים שונים שכדאי לשקול ויש לעבוד עם מקדמי אתרים מנוסים, הם כבר ידעו מה לעשות.
למרות שקידום אתרים הוא תחום מקצועי, בכל זאת תמיד כדאי שתדעו את הבסיס ואת היתרונות של קידום ממומן. כך תוכלו להבין מתי תעדיפו קידום ממומן על פני קידום אורגני.
קידום ממומן מביא תוצאות מהירות
בניגוד לקידום אורגני אשר מביא תוצאות ראשונות לאחר מספר שבועות ותוצאות ממשיות לאחר מספר חודשים, קידום ממומן מביא תוצאות מיידיות. כמה מידיות? תוך דקות לאחר השקת הקמפיין תוכלו להתחיל ליהנות מכניסה של גולשים. כמובן שחשוב לתכנן היטב את הקמפיין ולעשות את המחקר הדרוש על מנת לקבל תוצאות טובות, אך מודעות הפרסום יופיעו באופן מיידי במנוע החיפוש ותתחילו להרגיש את התוצאות.
אם השקתם אתר אינטרנט בוודאי תרצו להגיע למקום טוב בגוגל ותרצו להשקיע בקידום אורגני, אבל אתם זקוקים גם לתוצאות מיידיות ולא תרצו אתר שומם למשך 3-6 חודשים. לכן בנקודת זמן זו כדאי לכם להשקיע בקידום ממומן.
שימו לב לנקודה חשובה – קידום ממומן בא בקלות אבל גם הולך בקלות. בדיוק כפי שמקבלים תוצאות עם תחילת הקמפיין, כך גם מפסיקים לקבל תוצאות עם סיום הקמפיין.
כלי להתמודדות עם תחרות קשה
כאשר אתם רוצים להשתחל למקומות טובים בגוגל זה עשוי להיות קשה מאוד בנישות מסוימות. כאשר יש מולכם אתרים וותיקים וחזקים הם שולטים על המקומות הראשונים ותידרש עבודה רבה בשביל להגיע לשם. במצב שכזה קידום ממומן מאפשר לכם לעשות קיצור דלת ולהופיע לצידם בתוצאות החיפוש. העיקרון פשוט – מי שמשלם יותר מופיע בראש תוצאות החיפוש במקומות אשר הוקצו לקידום ממומן.
שליטה על תקציב הפרסום
אחד היתרונות של קידום ממומן הוא שליטה טובה על תקציב הפרסום. בקידום אורגני אתם יכולים לדעת כמה אתם משלמים על הקידום, אבל לא ממש יכולים לדעת מה אתם מקבלים בתמורה. איננו אומרים זאת בגנות הקידום האורגני, ובהחלט ניתן למדוד שיפור בתנועה, אך לא ניתן לצפות זאת מראש. קידום ממומן לעומת זאת מעניק לכם יותר שליטה. ניתן להקצות לכל קמפיין תקציב מוגדר היטב ולמדוד את התוצאות בזמן אמת.
מתאים לפרויקטים בהולים וזמניים
קידום ממומן יכול להיות פתרון מושלם לפרויקטים זמניים ופרויקטים בהולים. אם לדוגמה הקמתם אתר אינטרנט אשר רוצה לנצל הזדמנות שוק מסוימות ולמצות אותה עד תום, לא תרצו לחכות חודשים. למשל עם התפרצות מגפת הקורונה נולדו אתרים אשר מציעים למכירה מסכות נשימה וציוד חיטוי, אתרים אלו רצו לנצל את ההזדמנות והעדיפו להשקיע בקידום ממומן. דוגמה אחרת יכולה להיות אתרים המיועדים לפרויקט זמני, כמו למשל מכירת כרטיסים למופע רוק חד פעמי שיתקיים בעוד חודש. במקרה שכזה האמרגנים עשויים להקים אתר אינטרנט מיוחד לקידום האירוע ואין טעם שישקיעו חודשים רבים בקידום אורגני כאשר עוד חודש שום דבר כבר לא יהיה רלוונטי.
קידום ממומן מקצועי
ישנם אנשים אשר חושבים שקידום ממומן הוא פשוט יותר מהקידום האורגני ולכן מנסים לעשות זאת בעצמם, אך במהרה הם מגלים שזו טעות ובסופו של דבר מחפשים את אנשי המקצוע. אני יכול לחשוב על סיבות רבות מדוע לעבוד עם אנשים מנוסים. למשל אם חשבתם שאתם פשוט משלמים והמודעה מופיעה, אתם עשויים לגלות שלא בהכרח. גם על המודעות הממומנות ישנה תחרות. גוגל מחייבת רק על פי הקלקה ולכן יש לה אלוגריתם אשר נועד למקסם את הכנסותיה ממודעות והנושא הופך להיות מורכב למדי. סיבה שנייה היא הצורך במחקר מקדים. יש לנתח את המצב ולבחור את מילות החיפוש שבהן נרצה להתמקד ובפועל סביר להניח שינוהלו מספר קמפיינים שונים בו זמנית. סיבה שלישית היא שגם אם משקיעים את עיקר האנרגיה בקידום ממומן, עדיין ישנם סטנדרטים בסיסיים שהאתר צריך לעמוד בו וכן יש צורך באנשי מקצוע אשר יוודאו כי הוא ידידותי עבור מנועי החיפוש.