מיתוג לסטארטאפ
כמה פעמים כבר שמענו את המונח ’אומת הסארטאפ‘. הוא אמנם הפך לנדוש אך מצד שני במידה רבה הוא נכון. בישראל ישנם אינספור מיזמים ואחוזי הצלחה גבוהים מאוד. לשמחתנו התפתחה בארץ קהילה תומכת של בוגרי סטארטאפים שעשו את הכסף הגדול ומעניקים סיוע ליזמים צעירים. וכך הכלכלה הישראלית ממשיכה להוביל ולהגיע להישגים כלכליים וכמובן טכנולוגיים. ובתוך כל תרבות הסטארטאפ אסור לנו לשכוח שיש גם צורך במיתוג לסטארטאפ, כלומר מיתוג אשר מותאם לצרכים המיוחדים של חברות הסטארטפ.
כאשר אנו אומרים מיתוג ברור שאנו מתכוונים לאסטרטגיה וכל מומחה למיתוג יודע שאנו צריכים מטרה ואסטרטגיה אשר תסייע לנו להגיע אל אותה המטרה. כל תהליכי המיתוג שנבצע הם במסגרת אותה האסטרטגיה. אך האם מיתוג לסטאראטפ עונה אל אותם הכללים ואינו שונה מכל מיתוג אחר של עסק? התשובה היא כן… וגם.. לא!
לא באנו להרגיז אתכם ולהתחמק מלתת תשובה, להפך. ברצוננו להסביר לכם מדוע מיתוג לסאטרראפ הוא תחום התמחות בפני עצמו הדורש חברות בעלות ניסיון בתחום.
סטארטאפ, בשונה מעסקים אחרים, הוא חברה אשר בו זמנית מתמודדת עם שתי מטרות על. המטרה הראשונה היא להגיע אל שוק הלקוחות וכמו תמיד לכל סטארטאפ יש את שוק הלקוחות שלו – אולי זו אפליקציה אשר נועדה לבצע פעולות בנקאיות ואולי זו חומרה אשר מיועדת לשליטה על מטוסי נוסעים. הסטארטאפ זקוק לאסטרטגית מיתוג אשר תבדיל ותייחד אותו בתחומו ותגרום לקהל הלקוחות להעדיף אותו על פני אחרים, או להאמין בחדשנות שלו. עד כאן זה דומה לכל עסק אחר.
אבל לסטארטאפ ישנה מטרה נוספת ולא פחות חשובה – סטארטאפ צריך גם לגייס משקיעים אשר יכולים להיות שונים מאוד מקהל הלקוחות הסופי. חברות סטארטאפ מציעות למשקיעים רעיון והמשקיעים מסכנים את כספם, הרי רק אחוז קטן מהסטאראפים מצליחים. ולכן על חברת הסטארטאפ למתג את עצמה בצורה אשר תגרום למשקיעים להאמין בה.
ברמה התאורטית זה אולי פשוט, אך בפועל לכו תבנו אסטרטגיה אשר יכולה בו זמנית למשוך את תשומת לבם של המשתמשים, אך גם להיראות אטרקטיבית עבור המשקיעים. ולכן אנו תמיד אומרים שמיתוג לסאטראפ הוא נישה בפני עצמה המיועדת לבעלי ניסיון בתחום.
מיתוג לסאטראפ – כבר בשלבים הראשונים
הקמת חברת סטארטאפ משלב הרעיון שפתאום קפץ לכם ברגע של השראה ועד לחברה אשר מעסיקה עובדים ומפתחת מוצר הוא משימה לא קלה. היא דורשת הרבה חזון ואמונה בדרך, ואופי של יזמים אשר מסוגלים להוציא פרויקט שכזה אל הפועל. אבל בואו לא נהיה תמימים, יותר מכל דרוש הון. אולי בשלבים הראשונים אתם יכולים להתחיל מהון עצמי ולקבל קצת הלוואה מההורים, אבל בסופו של דבר אתם זקוקים למשקיעים הכבדים. אם אתם זקוקים לכמה מילונים, קשה מאוד לשכנע משקיעים לתת לכם את הכסף הזה ולקוות שתצליחו לעשות ממנו משהו טוב אשר בעוד כמה שנים יפיק עבורם רווח.
קשה מאוד לשכנע את המשקיעים שמדובר ביותר מ‘לופטגשפט‘ ולכן כבר מהרגע הראשון אתם צריכים להשקיע במיתוג הסטארטאפ. אמנם המשקיעים ירצו לרדת לפרטים ולנתח מהו הפוטנציאל של הרעיון, כמו גם מהן היכולות האישיות שלכם לקדם אותו. אך כמו כולם גם המשקיעים הגדולים נוטים לקבל החלטות על סמך רושם ראשוני ותחושות בטן ולכן אתם זקוקים למיתוג. גם אם הסטארטאפ עדיין בשלבים ראשוניים, מיתוג יכול להרשים את המשקיעים.
להאמין במותג
מאחורי התדמית הזוהרת והחלומות על האקזיט במיליונים, בחברות סטארטאפ ישנם אלמנטים גבוהים של אי וודאות. לא כל חברת סטארטאפ מצליחה לשרוד. לא באנו ללמד אתכם איך לנהל עסק ואנו בטוחים שאתם שולטים היטב בתחום שלכם, אך באנו להזכיר לכם שעל מנת שסטארטאפ יצליח עליכם להקרין ביטחון ואמונה לעובדים שלכם. העובדים המסורים הם אלו אשר יעבדו שעות רבות לצורך הצלחת הסטארטאפ, ואתם זקוקים להפגין מנהיגות ולגרום להם להאמין בדרך, כי עכשיו הם הולכים במדבר. מיתוג לסטארטאפ הוא לא רק עבור המשתמשים במוצר והמשקיעים, אלא גם עבור העובדים. עבורם המיתוג הוא סמל אשר נותן להם אמונה בדרך. וזו האמונה שאתם צריכים על מנת לצעוד ביחד להצלחה.
להצליח !
חברת סטארטאפ ממוקדת הצלחה זקוקה לחברת מדיה אשר תטפל בשירותי המיתוג, חברת מדיה בעלת ניסיון מוכח בתחום. תהליכי המיתוג יאפשרו לחברת הסטארטאפ לגבש זהות ולהתקדם לעבר המטרה. חברת סטארטאפ אינה זקוקה לשירותי מיתוג במובן הרגיל של המילה – חברת סטאראפ זקוקה לחברת פרסום אשר תהיה שותפה לדרך ותבין את החזון. יש צורך בחיבור אמתי בין המיזם לבין הצוות אשר מופקד על המיתוג, וכאשר מדברים באותה השפה השמיים הם הגבול.
חברת ג’ירונו דיגיטל מדיה מביאה איתה את הגישה הנכונה והתמהיל הנכון של ניסיון לצד חדשנות. יש לנו את הניסיון במיתוג חברות סטארטאפ ואת היכולת לחשיבה מחוץ לקופסה הדרושה לצורך גיבוש זהות המותג ויישומה במדיה הדיגיטלית. אנו נסייע לכם לבנות נוכחות דיגיטלית הנשענת על המסרים הנכונים ואשר מסייעת להשגת תשומת לבם של המשקיעים.