מיתוג דיגיטלי – הטעויות שתרצו להימנע מהן

יזמים המקימים עסקים חדשים, כמו גם עסקים קיימים אשר רוצים לצעוד כמה צעדים קדימה, זקוקים למיתוג דיגיטלי. אין היום יזם אשר נכנס לעולם היזמות העסקית מבלי נוכחות דיגיטלית, אך מצד שני אנו לפעמים נתקלים בחברות מהדור הקודם שמתחילות לראות איך העולם העסקי משתנה ונכנסות אל הדיגיטל באיחור. במהלך עבודתנו עם חברות ולקוחות רבים, אנו רואים שורה של טעויות אשר חוזרות על עצמן, טעויות שאנו מאמינים כי יש להימנע מהן. לכן הפעם נמנה בפניכם את הטעויות המרכזיות שתרצו להימנע מהן.

ארבעת הטעויות הקריטיות במיתוג דיגיטלי

  • מיתוג הוא לא גלגל הצלה – אני יכול לדבר עד מחר על החשיבות של מיתוג עסקי, ואני חותם על כל מילה כאשר אני טוען שמיתוג הוא דבר הכרחי לצורך הצלחת העסק. אך ישנם דברים אחרים שאתם צריכים לעשות בשביל שהעסק יצליח ואם לא עשיתם אותם המיתוג לא יכול להציל את העסק. חישבו על המיתוג לעסק כמו על הגימורים של הבניין; אם השקעתם בבניין ויש לו יסודות חזקים, המיתוג הוא הגימור המפואר של הבניין. אך אם יסודות הבניין חלשים ורופפים, לא יעזור שום תהליך מיתוג – במהרה הסדקים יתחילו להתגלות והבניין יתמוטט. אך אם השקעתם בבניין ויש לו יסודות חזקים ויציבים, אך לא השקעתם במיתוגו; אף אחד לא יתעניין בו ולכן מיתוג לעסקים הוא דבר חשוב ביותר. השקיעו במהות העסק אשר נמצאת מאחורי המותג, וודאו כי לכם את כל התשתיות הדרושות על מנת לעמוד מאחורי המותג והמסרים השיווקיים שאתם רוצים להעביר.
  • תנו לאחרים לטפל במיתוג – העסק שלכם זה הבייבי שלכם ולכן אתם רוצים תמיד להיות בשליטה. אבל האם אתם בשליטה אמתית או סתם חושבים שאתם יודעים יותר טוב מכולם? תהליכי מיתוג עסקי הם עבודה שיש לתת למקצוענים, לחברת פרסום, חברת מדיה דיגיטלית ולא משהו שתרצו לעשות בעצמכם. ברור שדעתכם חשובה, אך תנו מקום לידע ולניסיון של מי שמקדיש את הקריירה שלו לתחומי המיתוג והשיווק. במקום להתערב יותר מידי בתהליך ולנסות להכתיב את הכול לפי ראות עינכם, נצלו את המעורבות שלכם בשביל ללמוד ולרכוש כלים שיעזרו לכם בהמשך הדרך. אם בחרתם בחברה בעלת ניסיון מוכח אתם יכולים לסמוך על הניסיון שלהם בראש שקט, הם יעשו הכול על מנת שתצליחו; ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלהם. מיתוג נעשה מתוך מחשבה אסטרטגית, במקרים שבהם ישנו בעל עסק אשר מתערב ומתעקש לשנות כל פרט קטן מתקבלת תוצאה בלתי אחידה ובסופו של דבר בעל העסק אינו מרוצה מהתוצאה הסופית. מעבר לשיקולים המקצועיים, עליכם גם להיות פרקטיים; מוטב שתקדישו את האנרגיות שלכם לניהול ופיתוח העסק ולא לעשות עבודה ששילמתם למישהו אחר לעשות אותה.
  • היו מקוריים – בהמשך לסעיף הקודם ברצוננו להדגיש נקודה נוספת. במקרים רבים בעלי עסקים מסתכלים על המתחרים, דבר שבפני עצמו הוא רצוי ומומלץ, אך כתוצאה מזה הם מחפשים להעתיק רעיונות ובהתאם לכך הם גם מתערבים בעבודתם של מומחי המיתוג. אפשר לקבל השראה מהמתחרים אך אין היגיון להעתיק. חברת פרסום בונה עבורכם מיתוג על מנת להדגיש את היתרונות שלכם ולבדל אתכם מהמתחרים. כיצד העתקה מהמתחרים תסייע להשיג את המטרה הזו?
  • היו עקביים במיתוג – לפעמים משנים מיתוג, אך מיתוג הוא לא דבר אשר משנים לפי כיוון הרוח בבוקר. מיתוג נקבע לפי המגמה הכללית של הרוח ולפי היעד שתרצו להגיע אליו. מיתוג גם דורש זמן על מנת שהקהל יטמיע את המסרים השיווקיים. אם תשנו את המיתוג כל רגע אתם תצרו בלבול, תשקיעו משאבים מיותרים ולא תגיעו לשום יעד. אם העסק שלכם מדשדש זה לא אומר שצריך למהר לשנות את המיתוג, יתכן שישנן בעיות אחרות וצעדים שתצטרכו לנקוט בהם לפני שתשנו את מיתוג העסק.

להאמין במוצר

ולסיום, אולי תרצו להתייחס לזה כאל טעות נוספת, או הערה אשר מרחפת מעל הכול – היזהרו מאנשי פרסום ושיווק אשר אינם מאמינים במוצר שלכם. לא משנה אם מדובר במיתוג לסטארטאפ או מיתוג לחנות שופיפיי, כאשר אתם מחפשים חברת מדיה דיגיטלית עליכם לוודא שהצוות שעומד מולכם אכן מאמין במוצר או שמאמין בתקציב הפרסום שלכם ותו לא. אנו סומכים עליכם שיש לכם את המיומנות להרגיש זאת בין המילים אשר נאמרות בפגישה. אם אנשי הפרסום אינם מאמינים במוצר שלכם ואינם מתחברים אליו, לא משנה כמה ניסיון יש להם בתחום, יש ספק גדול אם הם האנשים המתאימים לביצוע העבודה – זה כמו מערכת יחסים עם בן/בת זוג שאינה מעוניין/ת  בקשר אבל כן מתעניינים בכסף. אתם צריכים חברת פרסום שמדברת אתכם באותה השפה ואשר הולכת אתכם באותה הדרך. כאשר אנשי הפרסום מאמינים במוצר, מבינים את הצורך שבו ורואים את הייחודיות שלו הם עשויים לגלות יצירתיות רבה במציאת הדרכים למתגו ולשווקו.

רוצים להימנע מטעויות? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content