?איך עושים קידום אתרים

אם אתם יושבים וקוראים את המאמר הזה ישנו סיכוי סביר שאתם מתכננים הקמת עסק ומבינים שחשוב לקדם את העסק בגוגל. יתכן שמדובר בחנות ECOMMERCE (חנות באינטרנט) ואז ברור שעליכם לקדם את העסק במנועי החיפוש, אך גם עסקים אחרים זקוקים לאתרים וקידום אתרים. אולי לפני 10 שנים עוד היה צורך להסביר מדוע, אך נראה שהיום כולם מבינים את חשיבות האתר וגם את החשיבות בקידומו לאור התחרות הגדולה בגוגל.

קידום אתרים SEO הוא תחום גדול ומורכב וישנם אנשים וחברות אשר עוסקות בו באופן מקצועי. עם העליה בתחרות והמורכבות של תהליכי הקידום, זה בהחלט מובן מדוע ישנו צורך בשירות קידום אתרים מקצועי. אך מצד שני ישנם גם עסקים קטנים אשר מנסים לקדם את העסק בעצמם. למרות שאנו מתעקשים שמדובר בתחום מקצועי ויש לעבוד עם חברות קידום אתרים, יתכן שבאמצעות עבודה עצמית תוכלו להשיג תוצאות מסוימות. ואולי בנישות מסוימות תוכלו אפילו להשיג תוצאות טובות, למרות שגם הנישות בעלות התחרות הנמוכה הולכות ונעלמות מכיוון שכל עסק בכל ענף מקים היום אתר אינטרנט.

אך מצד שני יכול להיות שתשקיעו ותשקיעו ולא תשיגו תוצאות. במקרה שכזה עליכם לפנות לשירותי קידום אתרים על מנת לצבע זאת בצורה מקצועית יותר.

אם בכל זאת החלטתם לנסות להתמודד עם קידום האתר בעצמכם, הכנו עבורכם רשימה של כמה טיפים שיעזרו לכם לקדם את האתר. שימו לב שאם תחפשו באינטרנט איך לקדם אתרים לבד אתם יכולים למצאו כל מיני רעיונות שאולי כבר לא רלוונטיים, לכן מבין כל מאות שיטות העבודה של מקדמי האתרים, התאמצנו לבחור עבורכם כמה שיטות לקידום אתרים אשר עומדות במבחן הזמן וצפויות להיות רלוונטיות גם בעתיד הנראה לעין.

שיטות טובות לקידום אתרים – קידום אתרים עשה זאת בעצמך

  • עדכנו את התכנים הקיימים – מנועי החיפוש רוצים לראות שיש לכם אתר דינמי אשר מציע תכנים רלוונטיים, כך הם יכולים להניח שיש באתר ערך עבור הגולש. אם למשל רשמתם מאמר על מסעדות מומלצות בירושלים לפני 5 שנים, ישנו סיכוי גדול שחלק מן אינן קיימות היום. לכן אתם יכולים לעבור על תכנים ישנם ולעדכן אותם. כתיבת תוכן לאתרים עולה כסף, אך עדכונים קטנים יכולים להיות משהו שבאמת תוכלו לבצע לבד ולחסוך כסף (למרות שזה עשוי לגזול זמן). אתם יכולים להוסיף עוד איזו פסקה, להסיר פסקה ואולי להוסיף עוד איזה אזכור למילת מפתח. אם נשתמש בדוגמת המסעדות המומלצות בירושלים, תוכלו למחוק מסעדות שלא קיימות ולהוסיף חדשות במקומן.
  • בדקו את מהירות האתר – ישנם כלים שונים, אפילו חינמיים, אשר יכולים למדוד את מהירות האתר שלכם ואף להצביע על בעיות ספציפיות בהן עליכם לטפל על מנת לשפר את מהירות האתר. תמונות, חבילת אחסון ועוד פרטים רבים הקשורים למבנה האתר עשויים להשפיע על המהירות שלו ולדבר יש השפעה שלילית על מיקום האתר בתוצאות החיפוש. גוגל רוצה להעניק איכות בחיפושים, כלומר אתרים המתפקדים מהר ולכן אתר אטי פוגע מאוד בדירוג.
  • הקפידו על תקן HTTPS – גוגל רוצה לספק לגולשיה אתרים איכותיים אך גם בטוחים ולכן מעודדת אתכם להשתמש בפרוטוקול האבטחה זה גם חשוב עבור הלקוחות, כך הם יכולים לדעת שהמידע שעובר בין הגולש לאתר מאובטח, אך זה גם נותן לכם יתרון בדירוג האתר של גוגל ובכך מקדם אתכם במעלה תוצאות החיפוש.
  • אתר רספונסיבי – כאשר הוקמו אתרי האינטרנט המסחריים הראשונים, אף אחד לא יכל לדמיין את היום שבו לכולם יהיו מכשירי טלפון חכמים באמצעותם נגלוש באינטרנט. כאשר הופיעו הטלפונים הראשונים עם גלישת אינטרנט האתרים לא התאימו עבור המסכים הקטנים. היום אנו לא יכולים לדמיין אחרת, כולם גולשים בסלולר ולכן חייבים אתרים אשר מתאימים בו זמנית לכל מדיות הגלישה. אין בזה שום דבר חדש, גוגל הצהירה כבר לפני מספר שנים כי היא מתעדפת אתרים רספונסיביים וזה לא הולך להשתנות.
  • קדמו את האתר בגוגל מפות – חשוב מאוד לקדם את העסק שלכם בגוגל מפות, כך הגולשים אשר מחפשים מידע יוכלו בקלות למצוא את פרטי העסק, כמו כתובת וטלפון. אך היתרונות של גוגל מפות יבואו לידי ביטוי גם באפליקציות שונות המתבססות על שירותי המפות של גוגל ויסייע לכם לקבל נוכחות, בעיקר בגזרת הפעילות שלכם. רישום בגוגל מפות יכול לאפשר לכם ליהנות מיתרון של הופעה במקום בולט בתוצאות החיפוש, בהתאם לרלוונטיות הגאוגרפית, גם במקרים בהם אינכם מופיעים במקום טוב בתוצאות החיפוש הכלליות עבור אותו הביטוי.
  • מה עושים המתחרים – למרות שבמיתוג עסקי חייבים להיות מקוריים, כאשר מדובר בקידום בגוגל אתם דווקא צריכים להיות עם יד על הדופק לגבי הפעילות של המתחרים שלכם. מיקומכם בתוצאות החיפוש נקבע על ידי גוגל על פי שיקולים שונים וגם פעולות הקידום SEO שנוקטים המתחרים שלכם משפיעים על התוצאה הסופית. לכן כדאי ללמוד היטב באילו מילות מפתח הם משתמשים ומהן שיטות הקידום שלהם, אחרת הם יזכו ביתרון שבוודאי לא תרצו להעניק להם.
  • רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

    רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

    Skip to content