שיווק ופרסום דיגיטלי
המדיה הדיגיטלית תפורה בצורה מושלמת על מנת להתאים לצורכי השיווק. אם רק יודעים כיצד להשתמש נכון בכל הכלים שניתן למצוא בעולם הדיגיטלי, ניתן לבנות קמפיינים מעולים ומדויקים מבחינת הטרגוט. היתרונות המרכזיים של שיווק ופרסום דיגיטלי נוגעים ליכולת להגיע לשווקים גדולים, ללא מגבלה גאוגרפית ובאמצעות טירגוט מדויק במיוחד. היכולת לפלח את הקהל ולהתאים עבורו קמפיין שיווקי ותכנים היא ללא ספק אחת המעלות הגדולות ביותר של המדיה הדיגיטלית; באמצעות שיווק בפייסבוק, באינסטגרם או ברשתות חברתיות אחרות, ניתן להפיק מכך הרבה תועלת. אך בשביל להצליח בשיווק וקידום דיגיטלי צריך לחשוב בצורה אסטרטגית – כל קמפיין פרסום חייב לפנות אל הקהל הנכון, לדבר אליו בשפה השיווקית הנכונה ולפגוש אותו בזמן ובמקום הנכון. ומאחורי כל זה ישנה תורה שלמה.
שיווק בפייסבוק
פייסבוק היא תופעה חברתית ותרבותית מצד אחד, אך גם כלי שיווקי עצמתי מצד שני, זאת בתנאי שיודעים כיצד לעבוד איתו נכון וכיצד למקסם את התועלות של הרשת החברתית. עסקים רבים משקיעים בשיווק בפייסבוק, בין אם אלו נותני שירותים קטנים ובין אם אלו חברות ענק. כל אחד עושה זאת בהתאם לצרכים שלו, אופי הפעילות וכמובן התקציב. אך מה שיפה הוא שכול מי שיודע להתנהל נכון יכול להפיק תועלת משיווק בפייסבוק.
ישנן סיבות רבות מדוע תרצו להשקיע בערוץ שיווק זה ואני לא רק מדבר על היקף התופעה (כמות המשתמשים והיקף הפעילות), אלא עולם של אפשרויות. למשל ברשימת היתרונות של קידום בפייסבוק ניתן להזכיר: גישה אל שוק בינלאומי; שיפור תוצאות החיפוש בגוגל; יכולות REMARKETING; פוטנציאל לויראליות; ניהול תקשורת עם הלקוחות; עלויות שיווק נמוכות ויכולת מדידה; יכולות פילוח יוצאות דופן על פי אינספור מאפיינים. המשמעות של כל זה היא שכל עסק, מכל ענף ובכל גודל, יכול להפיק תועלת מפרסום דיגיטלי בפייסבוק.
הכלי המרכזי באמצעותו אנו עושים שיווק בפייסבוק הוא פתיחת דף עסקי. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי ואין לכך עלות. באמצעות הדף העסקי תוכלו לרכז את כל הפעילות העסקית שלכם בפייסבוק וגם לנהל קמפיינים שונים להשגת עוד עוקבים, לקוחות והפניית תנועה אל האתר שלכם. אולי בהזדמנות זו כדאי לציין שפתיחת דף פייסבוק היא אינה תחליף לפתיחת אתר אינטרנט, אלו הם שני כלים שונים ושילוב של שתי האפשרויות בדרך כלל מאפשר לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר. בפייסבוק ישנם כלים נוספים, כמו למשל פתיחת קבוצות וגם בעזרתן ניתן לעשות שיווק, אך בדגש על שיווק אורגני.
על מנת להפיק תועלת מהפייסבוק, עליכם להיעזר במומחים למדיה דיגיטלית אשר יכולים להקים עבורכם דף פייסבוק, לנהל את הדף ולהריץ קמפיינים בפייסבוק. אצלנו בג’ירונו מדיה תוכלו למצוא את כל המומחים לשיווק במדיה דיגיטלית אשר יטפלו בכל היבטי השיווק והקידום ברשת חברתית זו. שיווק בפייסבוק הוא דבר מורכב אשר דורש אסטרטגיה אשר תאפשר לכם לפגוע בול במטרה. כל עסק פונה לקהל לקוחות אחר, בעל הרגלי קניה אחרים ובהתאם לכך יש להתאים את פעולות השיווק.
אם חשבתם שרק תקימו דף פייסבוק ומייד יגיעו עוקבים, לייקים, שיתופים ואינטראקציה עם המוצר, אתם צפויים לאכזבה. ההצלחה לא באה בקלות והיא דורשת השקעה בשיווק וקידום. שיווק בפייסבוק יכול לכלול קידום אורגני, קידום ממומן, שימוש במשפיענים (Network Influencers) ועוד. על מנת לעשות זאת נכון יש צרוך באנשי פרסום, מומחים למדיה דיגיטלית, מעצבים גרפיים, כותבי תכנים וכו‘. יש לעשות שימוש נכון בכל הכלים ותוך על מנת לפגוש את הקהל הרלוונטי, לדבר אליו בשפה השיווקית הנכונה ולהניע אותו לעבר פעולה. אפילו התזמון של כל פרסום משחק תפקיד.
כל בעל עסק רוצה להצליח בפייסבוק ולנצל את הפלטפורמה הזו על מנת לקדם את המכירות. אך הטעות שרבים עושים היא דחיפה של תוכן שיווקי מדי אשר פשוט אומר לגולשים ”תקנה, תקנה, תקנה“. תכנים שכאלו עשויים להשיג את התוצאה ההפוכה ולהרתיע את הגולשים. יש לדעת כיצד לבנות תוכן שבאמת מעניק ערך, או באמת יוצר את הגירוי הנכון אשר מעורר עניין ומעורר אינטראקציה.
קידום בפייסבוק דורש חשיבה אסטרטגית אשר מתייחסת אל הפעילות ברשת החברתית כחלק ממכלול, ואחד הכלים לצורך חיזוק המיתוג של הדף. אם רוצים להצליח יש לעשות את זה נכון. לחברת ג’ירונו מדיה יש את הידע והכלים לבצע זאת, ומעל לכל יש לנו קבלות בתחום המעידות על ההצלחה.
שיווק באינסטגרם
אינסטגרם ידועה בתור הרשת לשיתוף תמונות, אך למעשה כבר מזמן יש בה הרבה יותר מתמונות. אבל מה שלא השתנה הוא שאינסטגרם מתבססת על המדיה הויז‘ואלית. כולנו מכירים את הביטוי תמונה אחת שווה אלף מילים וזהו גם מאפיין של כל הרשתות החברתיות; אינסטגרם בנתה מזה מודל עסקי שלם והפכה לאחת מהרשתות החברתיות המצליחות בעולם. מבחינה מספרית אינסטגרם היא הרשת החברתית השלישית בגודלה מבחינת מספר המשתמשים. אך זכרו שזוהי לא הכמות אלא האיכות. הקהל של האינטסגרם הוא קהל בעל מאפיינים מיוחדים, בדרך כלל קהל צעיר יותר ופתוח מאוד לחדשנות. גם האינג‘יג’מנת באינסטגרם נחשב לגבוה יותר בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות. עסקים בתחומים מסוימים עשויים למצוא שם את הקהל שלהם ולהצליח בגדול.
ישנן סיבות שונות מדוע תרצו להשקיע בשיווק באינסטגרם, אך כמו כל מדיה חברתית צריך לדעת לעשות את זה נכון. האינסטגרם, למרות שהיא רשת חברתית נפרדת, היא שלוחה של פייסבוק וישנה מערכת של קשרי גומלין בין שתי הפלטפורמות, בעיקר בכל הקשור לפרסום ושיווק באינסטגרם. אתם בהחלט יכולים להפיק מכך תועלת, אך צריך להבין היטב את המאפיינים של הגולשים באינסטגרם ואת הפרקטיקות המתאימות לפרסום באינסטגרם. מי שישכיל לעשות את זה נכון יוכל ליהנות מהאינסטגרם לצורך שמירת קשר עם הלקוחות, חיזוק המותג, מכירת מוצרים והגעה אל קהלים חדשים.
ישנן אפשרויות שונות לצורך שיווק באינטסגרם. הדבר הבסיסי ביותר הוא לפתוח חשבון עסקי ולהשתמש בו בתור פלטפורמה לקידום העסק, המוצרים ובניית המיתוג. לצורך כך תוכלו ליהנות מכלים רבים העושים שימוש בסטורי, בפיד וכו‘. האפשרות השנייה היא להשתמש בחשבונות קיימים של משפיענים בעלי עוקבים רבים ולהשתמש בהם לצורך קידום המוצרים שלכם. כמובן שניתן לבנות אסטרטגיה העושה שילוב בין שניהם. כל דרך שלא תבחרו דורשת תכנון, מחשבה וביצוע מוקפד.
בניית תדמית וחיזוק המותג
שיווק באינסטגרם מאפשר לכם לבנות את התדמית של העסק ולחזק את המותג. כל פוסט שמפורסם באינסטגרם יוצר תחושות ומעורר רגשות בקרב הקהל. לכן כל העבודה חייבת להתבצע מתוך קונספט המתאים באופן אישי לאופי הפעילות העסקית שלכם והמטרות שאתם רוצים להשיג.
אם ננסה לאפיין את השיווק באינסטגרם בכמה מילים בודדות, ככל הנראה נבחר במילים – יצירתיות, חדשנות, תחכום ואימג‘. האתגר של שיווק בפייסבוק הוא להביע בצורה ויז‘ואלית את המאפיינים המיתוגיים של העסק ולחשוף אותם בפני הקהל הנכון. אך כל זה מתקיים בתוך פלטפורמה שוקקת פעילות שאף פעם לא מפסיקה להפתיע ולחדש.
קידום באינסטגרם אולי מתבסס על תמונות איכותיות, וסרטי ווידאו, אך על מנת להצליח בשיווק באינסטגרם לא מספיק להעלות תמונות יפות. יש להשקיע בתמונות ולהשתמש בהן נכון על מנת להעביר את המסרים הנכונים, אך יש צורך בהרבה יותר מידע בצילום. על מנת להצליח בשיווק באינסטגרם יש צורך באנשי שיווק המתמחים במדיה דיגיטלית ומבינים את כללי המשחק; יש צורך לנתח את קהל המטרה וליצור את התכנים אשר מעוררים עניין ואינטראקציה; יש לנתח את הביצועים של כל פוסט וכל קמפיין ולבצע אופטימיזציה ויש להקדיש לכך הרבה מאוד זמן. מה תרצו, לנהל את העסק או לנהל את חשבון האינטסגרם. בעזרת הצוות של ג’ירונו מדיה תוכלו לפנות לעצמכם את הזמן ולניהול העסק, ולדעת שהסושיאל שלכם נמצא בידיים הנכונות. אצלנו תקבלו מענה מלא לכל הצרכים של המדיה החברתית, החל מבניית הקונספט ועד הביצוע והאצבע על הדופק בכל שלב ושלב.