קידום ממומן בגוגל – היזהרו מטעויות

כולנו מבינים שמנועי החיפוש הם האמצעי אשר מזרים לנו תנועה אל האתר. סליחה על הביטוי אבל במקרים רבים מנועי החיפוש מחזיקים אותנו ב… אתם יודעים איפה… כל החלטה צרכנית בימינו מתחילה בחיפוש בגוגל – בין אם הגולש בוחר את היעד לחופשת הפסח או רוצה לשלוח פרחים לחברה, הוא מחפש את השירות בגוגל. המקום שבו העסק שלכם מופיע בתוצאות החיפוש משפיע מאוד על הכניסות לאתר שלכם ועל הביצועים העסקיים שלכם. לכן ברור שתרצו להופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש.

עסק חדש, עם אתר אינטרנט חדש, עשוי להתקשות להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש. וכאשר העסק אינו מופיע במקום טוב, הגולשים אינם מקליקים על הקישור. לא נדבר עכשיו על כל האסטרטגיות להגעה אל המקומות הראשונים, זהו נושא בפני עצמו. אבל אתם בוודאי מבינים את החשיבות של המקום הראשון בתוצאות החיפוש. בפועל ישנה תחרות קשה ויש להשקיע משאבים רבים על מנת להגיע אל המקומות הראשונים. ולא רק משאבים אלא גם סבלנות, זה עשוי לקחת מספר חודשים עד שתראו תוצאות.

אז מה עושים בינתיים? בתור עסק אינכם יכולים לחכות מספר חודשים, אתם זקוקים לתנועה של גולשים כבר עכשיו. במקרים אלו מקובל להיעזר בקידום ממומן, כלומר מודעות פרסום אשר יאפשרו לכם להגיע לראש תוצאות החיפוש ללא תלות בדירוג האתר. והאמת שלפעמים אין בכלל טעם להשקיע בקידום אורגני. אם בכוונתכם לקדם להקים אתר לצורך מכירת כרטיסים לפסטיבל רוק שיתקיים עוד חודש, אין שום סיבה להשקיע בקידום אורגני ובוודאי תעדיפו להשקיע את כל המאמצים בקידום ממומן.

אך האם קידום ממומן הוא כזה פשוט? משלמים על המודעות ומייד מקבלים תנועה של גולשים? האמת שבפועל זה קצת יותר מורכב. התוצאות הן באמת מידיות, אך ישנן טעויות שונות אשר אתם עשויים לעשות בתהליך ולגרום להשקעה שלכם לרדת לטמיון. אם תרצו לעשות זאת נכון תמיד כדאי להיעזר באנשי שיווק דיגיטלי אשר יודעים כיצד לבנות נכון את הקמפיין ולמקסם את תקציב הפרסום שלכם.

הטעויות השכיחות בקידום ממומן בגוגל

 

להלן כמה טעויות של מתחילים אשר אתם עשויים לעשות בתום לב. איננו ממליצים על ניהול עצמי של קמפיין דיגיטלי, אלא אם כן הנושא מוכר לכם ואתם עוסקים בתחום, אך אם בכל זאת אתם חושבים לנהל בעצמכם את הקידום הממומן כדאי שתקראו על מנת שתוכלו להימנע מהטעויות.

מודעה או קמפיין – אחת הבעיות של חסרי ניסיון היא שהם חושבים על קידום ממומן בגוגל כאל מודעה ולא תפיסה של קמפיין. אם חשבתם שמספיק שהגולש יראה את המודעה ומייד ילחץ על הקישור, בפועל זה לא עובד ככה. הגולש אמנם מקבל החלטות ברבע שנייה, אך הוא מעבד מידע בתת ההכרה ובהתאם לכך מקבל את ההחלטה. לכן חשוב להבין שמדובר בקמפיין אשר דורש תכנון ומחשבה – מי הקהל, מהי השפה השיווקית שלו, כיצד נמשוך את הגולש…

קמפיין אחד כללי – חסרי הניסיון הרבה פעמים אינם מבינים שיש צורך בקמפיין מיוחד לכל שירות או מוצר. אם העסק שלכם עוסק בתחום התיירות ומציע חבילות סקי באוסטריה לצד שייט בספינות תענוגות בקאריביים, יש צורך בקמפיינים שונים, ולפעמים אפילו יותר משניים. קמפיין אחד כללי לא יפגע במטרה בצורה מדויקת והתוצאות שלו יהיו חלשות. אך כאשר תעבדו עם מספר קמפיינים ממוקדים תשיגו תוצאות טובות יותר. כמובן שיש לזה גם מורכבות יותר גדולה, אך זוהי הסיבה מדוע מלכתחילה אנו טוענים כי זו עבודה למומחים בתחום.

לאן המודעה מובילה את הגולש – הקידום הממומן צריך להביא את הגולש למקום מסוים על מנת שיקדם אותו לכיוון השגת המטרה שלכם. אם הגולש חיפש מידע על חופשה באילת ויש לכם אתר תיירות, צריך להביא אותו אל הדף הנכון בו יוכל להזמין חופשה באילת. אם המודעה הביאה אותו לדף הבית אם עשויים לאבד את הגולש. בהזדמנות זו חשוב להזכיר את דפי הנחיתה; במקרים רבים אנו משתמשים במודעות על מנת להביא את הלקוח אל דף נחיתה הממוקד במטרה. אם החברה שלכם רוצה לקדם מוצר או שירות מסוים, אין צורך לבלבל את הלקוח עם כל שירותי החברה, פשוט הביאו אותו לדף נחיתה המתמקד במטרה. חשוב להבין את האינטראקציה הזו בין המודעה לבין המקום שאליו מגיע הגולש לאחר שהקליק, לא תרצו לאבד אותו לאחר שהקליק.

מילות מפתח לא מתאימות – מחקר מילות מפתח הוא דבר חשוב מאוד כאשר עושים קמפיין ממומן בגוגל. מילות המפתח הן למעשה הטריגר להופעת המודעה ולכן עלינו לבחור את מילות המפתח המתאימות בהן נרצה להתמקד. לצורך כך יש להבין את התנהגות הגולשים והצורה שהם מחפשים מידע וגם לערוך מחקר אשר יסייע לנו לבחור את מילות המפתח אשר יכולות להביא תוצאות. בסופו של דבר אתם לא רוצים שהמודעה שלכם סתם תקפוץ לכל גולש שמחפש משהו בגוגל. אתם רוצים שהמודעה תופיע עבור הגולשים שבאמת מחפשים משהו אשר רלוונטי לשירותיהם שאתם מציעים.

ולסיום חשוב להזכיר שיש גם מקום לניסוי וטעייה. מנהלי קמפיין תמיד מודדים את התוצאות ומבצעים אופטימיזציה. אך מצד שני יש להימנע מהחלפה של קמפיין כל יום או יומיים, לפעמים צריך קצת זמן על מנת לבחון את התוצאות.

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? בואו לפגישת ייעוץ ללא עלות

Skip to content